Monday, October 10, 2011

Parasta talvessa

Nyt ei oo vielä talvi, mutta silti mun jalat on kylmät. Unohdin jo hetkeksi, että sain viime vuonna joululahjaksi mainiot untuvatossukat ja käytin villasukkia, joissa mun jalat palelee. Untuvatossukat on äärettömän rumat, mutta todellakin ihanan lämpimät. Ja koska mun jaloilla ei voi ikinä olla liian kuuma, ei ne oo liian kuumatkaan. Tossut on kotona jalassa kaikkina niinä hetkinä, jolloin en ole suihkussa.

Mun selkä on ollut kipeä noin kolme viikkoa. Kipu alkoi erityisen vauhdikkaan vesijumpan jälkeen ja on nyt häirinnyt mua istuessa ja seistessä. Yöllä se ei ole kipeä, ei myöskään liikkuessa. Pahinta on julkisissa kulkuvälineissä, kun ei ole tilaa vaihtaa jatkuvasti istuma-asentoa. Töissäkin on joskus melko tuskallista, mutta onneksi siellä voi jaloitella koska vain. Mä oon jo vähän jopa huolestunut tai ainakin ärsyyntynyt moisesta oireesta. Nyt mä oon selvittänyt, että oire johtuu vain takareisien lihaskireydestä. Diagnostiikassa mä käytin poissulkumenetelmää: molemmin puolin kumartaessa akillesjänteisiin säteilevän symmetrisen kivun ainoa sellainen syy, jonka mä suostun itselleni hyväksymään, on lihaskireys. Hyvä niin, tästä lähtien mä voin syyttää vain itseäni, jos kipu ei mee pois.

Elämyskameli suosittelee
Joutsen-untuvatossut

No comments: