Wednesday, December 14, 2016

Joulukale 14: orientaalinen kana: indonesialainen keitto

Uusin mun yrittämä orientaalinen kana on indonesialainen keitto. Sitä mä tein muutama viikko aistien ja se oli mun mielestä mahdottoman hyvää. Siinä oli kanaa, nuudeleita, sipulia, porkkanaa, kookosmaitoa ja vähän sitä sun tätä. Se oli helppoa tehdä ja tosiaan erityisen hyvän makuista. Mikä mahtavinta, resepti oli Yhteishyvästä! Ei vitsi keitot on hyvää ruokaa. Melkein mikä tahansa keitto sopii pakkassäällä tai oikeestaan millä tahansa säällä. Rajoitteistani johtuen mikään sulatejuustosoppa ei maistu, mut tein tuossa vastikään sellaista porkkanasosekeittoa, johon tuli sipulia ja linssejä ja kookosmaitoa ja mun suosikkimaustetta juustokuminaa ja se oli mahtavan hyvää. Mun lempiruokakin on keittoa! Ei jestas. Nyt alkoi tehdä mieli keittoa. Pakko tehdä illalla tätä. Toivottavasti Kälyselle ja Lankomiehelle maistuu. Handymanille kyllä menee, jos kutsun sitä osso bucoksi.

No comments: