Sunday, June 27, 2010

Kylpijöitä

Mä luulin, että Uimastadionilla olisi juhannuksena rauhallista. Valitettavasti juhannuspäivänä paistoi aurinko, joten kaikki Helsingissä juhannuksensa viettäneet tulivat uimaan. Jouduin todistamaan monia vastenmielisiä kylpytapoja. Toki tavalliset uima-allastyrannit, kuten vierekkäin vesijuoksevat tädit ja narisevat mummot, olivat edustettuina eilenkin. Seassa oli kuitenkin täysin käsittämättömiä tapauksia. Ehkä röyhkein oli saunassa makaava ja lettu levällään venyttelevä täti, joka makasi pitkin pituuttaan vielä silloinkin, kun osa saunojista ei mahtunut enää istumaan. Toinen täti levitti itselleen kokonaisen rantapyyhkeen ruuhkaiseen saunaan pefletiksi. Ylenkatsetta sai osakseen myös se nainen, joka levitti itseensä tuoksuvia öljyjä tai muuta haisevaa kosmetiikkaa lauteilla siten, että vielä tuntia myöhemminkin saunassa haisi. Yllättävin veto tuli kuitenkin mummelilta, joka tuli kesken mun suihkun kysymään, että saisko "ihan pikaisesti" lainata mun suihkua (ei niin, etteikö vapaitakin olisi ollut) ja kun sitten sanoin että anna sit mennä vaan ihan pikaisesti, niin se pesi alapäätään n. 2 min. Siis käsittämätön meininki kaiken kaikkiaan.

Mä yritin kaikkeni juhannusjuhlien eteen. Ostin kilotolkulla raparperia ja tein siitä elämäni ensimmäisen juustokakun. En maistanut sitä, koska mua hirvitti se sinne laitettu tuorejuusto. Mä olin valtuuttanut Långstrumpin koristelemaan sen ja koska Långstrump toivoi muuta kuin Kinuskikissan kermakoristelua, niin se sai vapaat kädet mansikoiden kanssa. Valitettavasti mansikan maku oli ilmeisesti niin voimakas, että osa torttua maistaneista oli sitä mieltä, että piirakassa oli outo ylimääräinen maku juustotäytteen alla eli se raparperi.
"Raparperitorttu"

Torttua on siinä monenlaista

Juhannuskisut Isis ("Issi") ja Nuut ("Nuuti") on ihkuja. Nuuti on seurallisempi luonteeltaan ja kauniimpi naamaltaan, mutta Issin turkki on kivempi ja Issi nukkuu hassummassa asennossa kuin Nuuti. Taas tuli kisukuume, mutta onneksi Handyman muistuttelee jatkuvasti, että mulla on astma eikä mun kannata ottaa omaa kisua. Perkeleen astma. Onneksi on lainakisuja.

Nuuti
Issi

Elämyskameli suosittelee
lainakisut

2 comments:

Anonymous said...

Ei juma mitä meininkiä stadikalla!! Siis kerrassaan uskomatonta tarinaa. Mutta G oli varmaan iloissaan kun useimmat jutut liittyi genitaaleihin jollain tavalla.

Polaah said...

Voi levitetyt letut sentään. Juhannuksena nähtävästi oli tavallista genitaaliorientoituneempaa väkeä liikkeellä.

Kisut näyttää shöbösiltä!