Saturday, September 7, 2013

Nukku

Mulla on ilahduttavat unenlahjat. Nukahdan helposti ja herään virkeänä. Päivystäessäkin yleensä uni tulee aika nopeasti, vaikka olisi etukäteen tiedossakin, että kohta se uhkailtu Hyvinkään pää sieltä soittaa. Repaleisen 2-4 tuntia nukutun päivystysyön jälkeen mä otan yleensä parin-kolmen tunnin päiväunet ja nukun illalla taas lapsen lailla. Nyt kuitenkin jostain syystä edellisen päivystyksen jälkeisenä yönä mä en saanut nukuttua silmäntäyteistä. Väsytti kyllä, mutta ei uni tullut. Kolmen jälkeen kyllästyin kääntämään kylkeä ja aloin lukea tenttikirjaa. Päivällä mä olin kyllä väsynyt, mutta jaksoin silti työpäivän kunnialla loppuun ja vielä jaksoin riekkua koulutuksessa iltayhdeksään. Mä olin suorastaan hämmästynyt, etten ollut sitä väsyneempi. Tänään olisi kyllä nukuttanut, mutta Handyman ei ole hienotunteinen herääjä. Sillä oli kello soimassa puoli kuudelta ja sen äänekkäät aamutoimet (etenkin ympäri kämppää kävellessä suoritettava sähköhammasharjaus) piti huolta siitä, ettei mun oo sen jälkeen tarvinnut nukkua. Nyt kyllä nukuttaisi, mutta ei sitä lauantaiaamuna yhdeksältä viitsi nukkumaan mennä.

Mä ostin uudet kengät ja oon urhoollisesti käyttänyt niitä melkein koko viikon, vaikka jo maanantaiaamuna ne teki vauvan kämmenen kokoisen rakon kantapäähän. Toisaalta nää kengät ei rullaa sukkia. Silmitön kipu on aika pieni hinta sileän sukan tuomasta mielenrauhasta. Mun pitäisi mennä tänään jumppaan ja se kyllä etukäteen vähän arveluttaa.

1 comment:

Pyry said...

Nyt vaikuttaa kyttyrä melko tyhjältä!