Thursday, May 14, 2015

Tuoksuvat auttajat

Ennen kuin mä aloin lomailla Saksassa luulin, että saksalaisuuden ja homeopatian yhteys oli urbaani legenda. Sit mä huomasin, että apteekeissa oli homeopatiahyllyjä. Seuraavaksi mä huomasin, että Suomessakin (ainakin Ympyrätalon apteekissa) on homeopatiaosasto. Toisaalta Helsingissä mun saksanopettaja kertoi hoitaneensa virtsatieinfektiotaan kaksi viikkoa homeopatialla, koska on saksalainen. Suorastaan vähän jännitti tulla töihin saksalaiseen sairaalaan. Yllättäen ainoa kosketus homeopatiaan pitkään aikaan oli maininta mun sairauskassan brosyyrissä, jossa todettiin, että vuodessa jäsenille korvataan homeopaattisia valmisteita enintään 100 euron arvosta. Homeopatia ei kuitenkaan töissä ole tullut vastaan eikä kukaan lääkäri siitä puhu. Nyt kuitenkin työsähköpostiin tuli kutsu yliopiston homeopatian osaston järjestämään kaksipäiväiseen seminaariin "Duftende Helfer" (tuoksuvat auttajat), jossa käydään läpi eteeristen öljyjen koostumusta, vaikutusta ja käyttöä ja jonne pitää ottaa mukaan muistiinpanovälineet ja käsipyyhe. En aio mennä, vaikka hinta oli varsin kohtuullinen (50 e).

Hyvä että ehdin leuhkia taas hellesäällä, johan viime yönä oli komea rajuilma ja nyt on taas kylmempi. Huomiselle luvataan 11 astetta lämmintä! Onneksi meillä on alkuviikosta pieni lomanen ja päästään Suomeen lämmittelemään. Tää säätilan muutos tekee hallaa mun vaatesuunnitelmalle, kun alkuviikosta piti jo yli 30 asteen lämmössä siirtyä sandaaleihin enkä mä kuitenkaan oo niin sissi että jatkaisin sitä 20 astetta kylmemmässä. Säätilan mukaan pukeutuminen on hirmu työlästä!

Elämyskameli suosittelee
big pharma

No comments: