Friday, April 10, 2015

Juhannuskelit

Aamulehdessä hilluttiin alkuviikosta sillä tiedolla, että tänä viikonloppuna on Tampereella juhannuskeli eli +13 astetta (sama lämpötila kuin viime juhannuksena). Täällä on sellainen sää, että suomalaiset olisivat tohkeissaan, jos juhannuksena olisi tällaista - aurinko paistaa ja on 23 astetta lämmintä. Vähänpä se mua piristää, oon kotona villasukat jalassa norotaudissa. Handymankin on paitsi kielikoulussa, myös mykkäkoulussa (ah, avioliitto). Huonosti menee, kun ainoa piristävä asia on äänestys. Enkä mä oo ees varma ehdokkaastani enää. Mä meen sinne koppiin ja äänestän todennäköisesti jotain väärää tyyppiä kuitenkin, jota kadun sit loppukuusta. Tulisipa listavaali.

Pääsiäisenä anoppi ja kaveri oli täällä. Käytiin Baden-Badenissa kylpemässä ja läheisessä linnassa ja muut ajoivat Ranskan rajalle purskuttelemaan viinejä (mulla oli silloin tän taudin eka, lievempi aalto). Saatiin naapurilta hyviä ravintolasuosituksia ja yhtä käytiin katsomassakin. Oli oikein kiva perussaksalainen viinitupa. Syötiin pääsiäispäivällinen, lampaanpotkaa punaviinikastikkeessa. Oho. Tällä menolla tästä tulee ruokablogi.

Noro aiheuttaa tuttujen vaivojen lisäksi lyhytsanaisuutta. Aivot ei jaksa pidempää. Schönen Tag noch!

Elämyskameli suosittelee
juhannus

No comments: