Sunday, January 17, 2010

Rauhatonna

Erikoistumisalan päättäminen on tehnyt mulle huonoa. Nyt mulla ei oo nimittäin enää aiempaakaan vähää motivaatiota nykytyöhön. Pelkään jo potilasturvallisuuden puolesta, kun ei yhtään kiinnosta. Aiemmin, kun oon kokenut työni a) mukavana tai b) ärsyttävänä, oon kuitenkin siis tuntenut JOTAIN työtä kohtaan ja välittänyt siellä jostain. Nyt ei kiinnosta, työ tuntuu turhalta ja olen täysin välinpitämätön kaikkea kohtaan. Tää on mun mielestä tuhoisin tapa suhtautua työntekoon. Meininki on se, että olisi itse asiassa toivottavaa saada fudut että pääsisi duunista eroon. Kai sieltä voisi loparitkin ottaa periaatteessa, mutta ei käytännössä, kun Handyman kieltää. Handyman perustelee jyrkkää kieltoaan sillä, että mun pitää kestää keski-iässä määräaikaisia työsuhteita (?) ja että mun pitää saada palkkaa enemmän kuin se itse. Taitaa olla mun kanssa vain rahan takia.

 Mä tiedän, että ilmoista ei pitäisi kirjoitella kun tää ei oo mikään sääblogi. Ei kiinnosta sekään sääntö. Mun mielestä on nimittäin ihan kauheeta, että nyt on loskaa joka paikassa ja jäätä sen alla. Pari tuntia oli ihan vänkää, että puut oli valkoisia, mutta sekin vitsi kului aika nopeasti. Nyt saa sentään sen vahingonilon, että kaikki "lumihuntuun pukeutuneet" puut on ilmeisesti hanimuuninsa jälkeen menettäneet viattomuutensa ja on jälleen värittömiä kaljuja rankoja. Kaikkialla on märkää ja likaista ja rumaa. Mun mielestä on mautonta kutsua loppusyksyä harmaaksi vuodenajaksi, silloinhan on monenvärisiä lehtiä maassa ja puut näyttää ruskeilta ja maa on musta. Nyt on harmaata, kun ulkona on vain eri harmaasävyjä tai mikä pahinta - beigeä (päivällä sohjo näyttää rusehtavan harmaalta peessiltä). Vain talot, autot ja vaatteet on muuta kuin harmaasävyissä ja nekin kaikki yleensä likaisia. Vastenmielinen vuodenaika. Pahinta tässä on se, että todennäköisesti lumisohjo pysyy maassa vielä ainakin 3-4 kk tai jos ehtiikin välillä sulaa, niin tulee takaisin. Täysin tuomittava säätila. En hyväksy.

Elämyskameli suosittelee
Superuseless superpowers -blogi. Heh.

5 comments:

Anonymous said...

Muija, ota lopputili! Mee jonnekki muualle erikoistumispaikkaa odotellessa. Esim. reppulääkäriks ihan Kiminkisen kiusaks! Oisko mikään kunniakkaampaa kuin olla Kiminkisen silmissä pahis.

Aivan samaa mieltä säästä, toi sohjo on aivan syvältä! Lumesta intoilijat tuntuu aina unohtavan, että about viikon kauniin maiseman jälkeen saadaan katella pari kuukautta ankeeta sohjomaisemaa, jossa on vittumaista kävellä!

Katjn said...

Sympatiaa, sistah, hukassa olevasta työmotivaatiosta. Mä kyl kans kuulutan lopputilin perään kun sulla on aina mahista päästä johonkin muuhun työpaikkaan. Ei se oo syntiä.

Onneks sulla on maailmanhistorian coolein erikoistumisala!! Oon suorastaan kade etten ite voi ryhtyä radiologiks. Voisinko tulla radiologin assariks pimeeseen koppiin? Houkuttais aika lailla... Mä alan kyl kaikille puhua mun radiologiystävästä.

Polaah said...

Eilinen taisi olla jotenki otollinen duuniahdistuksille, kun Kamelin lisäksi kahden ihmisen kuulin tosissaan puhuvan lopareista.

LPi: Hei toi lumi on kestäny hyvänä jo varmaan kuukauden, ei pelkästään viikkoa tällä kertaa.

Ja joo onhan toi hieman hankalaa noiden taisteluvaunujen kanssa puskea sohjossa. Voisko ne jalkakäytävät puhdistaa, kuten pikkukaupungeissa tehdään? Ei, koska Helsingissä mennään sekaisin tästä oudosta sääilmiöstä.

Elämyskameli said...

Eilen mun työahdistus oli jo laantumaan päin. Sunnuntait on aina pahimpia päiviä. Kun sit pääsee töihin ja saa muuta ajateltavaa, ei oo aikaa väännellä käsiään.

Anonymous said...

Polaah: toi lumi on ollu karseeta sohjoa jo pari viikkoa! Eikä se sitä ennenkään mikään top notch sääilmiö ollu. Mut ymmärrän ettei se oo henkilökohtaisesti sun syytä!

Oikeestaan nyt kun on puhuttu lumesta niin täytyy muistaa säänatsiuden koko kirjo: Suomessa ei sovi disauttaa mitään vuodenaikaa, paitsi ehkä syksyä vähän. Mutta muuten neljä vuodenaikaa on pyhä asia. Tiedän muutamankin henkilön jotka ei pidä kesästä, ja ne kohtaa myös kauheeta aggressioo. Tää on epäkohta! Vuodenaikojen inhoaminen on tabu!