Saturday, November 16, 2013

Etätyöläinen

En mä turhaan tuskaillut lukulomalla. Tentti meni läpi! Se lukeminen oli tuskallista ja muistan olleeni ihmeissäni siitä, kuinka Vilunki mun kiukuttelua kuunnellessaan muisteli kaihoisasti sitä, kuinka kivaa sen oma lukuloma-aika oli. Mä pidin Vilunkia nimensä mukaisesti vilunkiveikkona tai aivan kahjona. No, nyt kun siitä tentistä ei tarvii enää murehtia ja lukulomasta on viisi viikkoa, mäkin muistelen sitä aikaa pelkästään positiivisesti. Jotenkin se lukemisen kammotus ja jatkuva karmea ahdistus unohtuu. Nyt mä itse asiassa odotan seuraavaa lukulomaa jo ihan tohkeissani. Siunattu aivo. Tämän takia kai jotkut naiset hankkivat jopa ihan kammottavien raskauksiensa jälkeen lisää lapsia.

Meillä on töissä erikoislääkärikoulutuksen koulutuspaikkojen arviointitilaisuus kahden vuoden välein marraskuussa ja nyt on taas se marraskuu. Mun pitää järjestää tää homma ja siitä on ihan mahdottomasti työtä. Mä oon kerännyt erikoistuvilta palautetta erikoistumispaikoista ja kouluttajilta erikoistuvista ja nyt vielä pomo keksi haluta kolmannenkin kyselyn. Mun pitää koota kaikki tulokset esiteltäviksi ja esitellä ne sit siellä tilaisuudessa. Muuten tää olisi juuri mulle sopivaa pientä puuhailua, mutta tietotekniikka risoo. Mä oon tottunut tekemään kaikki moiset esitykset ja kirjalliset tehtävät (esim. saksanläksyt ja esitelmät) Googlen pilveen, jotta mun ei tarvii jännittää, meneekö usb-muisti rikki pesukoneessa. Lisäksi ne kaikki on niin näppärästi joka päätelaitteella käytössä siellä Google Drivessä. Paitsi ettei se toimi mun työpaikan antiikkisilla koneilla. Pääosalla koneista sinne ei kerrassaan pääse ja parilla päivitetyllä koneella sinne saattaa päästä katsomaan, mutta mitään ei pääse muokkaamaan. Niinpä mun pitää tehdä ne kotona. Toistaiseksi mä oon käyttänyt niihin noin kymmenen tuntia ja jäljelläkin on ainakin neljä tuntia. Niinpä mä pyysin etätyöpäivän ja nyt mulla on etätyöpäivä maanantaina. Huikeaa! Mä voin leikkiä olevani toimistotyössä. Etätyöpäivänä pitää varmaan ainakin käydä lounaalla ja salilla. Ja ehkä siivota. Tai no ei siivota, mähän oon töissä.

Elämyskameli suosittelee
lukuloma

No comments: