Saturday, January 11, 2014

Rienausta

Mä oon ollu tosi iloinen siitä, että lunta ei ole vielä tullut. Myös lämmin sää on ilahduttanut mua suuresti. Tästä ei toki ääneen saa iloita, sillä se on väärä mielipide. Nyt pitää olla samaa mieltä kuin Alexander Stubb: "We need snow in the south of #Finland. #light" mutku en oo. Moni työkaveri valittelee, kun ei pääse hiihtämään tai viemään lapsia pulkkamäkeen ja Facebook on täynnä mukahauskoja voivotteluja siitä, kuinka "varmaan hypättiin talven yli kun krookukset on jo kukassa". Sitten kun lunta tulee, kuuluu asiaan ottaa valtavan kauniita tarkasti rajattuja kuvia huuruisista puista ja riemuita siitä, että joku auto on jäänyt lumikasan alle. En pidä halveksunnasta, joten en kirjoita fb:iin, kuinka mä oon ollu tosi tyytyväinen talveen tähän mennessä kun en oo astmalääkkeitänikään tarvinnu eikä oo ollu yhtään liukasta. Tänään katsoin jännittyneenä ulos, kun tuli pakkasta (vihdoin!! sydänsydän), että nykkö ne liukkaat tuli, mutta kaduthan on eilisestä kuivaneet ja nyt ei oo rapaakaan. Ymmärrän, että lunta tulee vielä ja talvi jatkuu vähintään vappuun, mutta mä oon nauttinut. Kiitos, 2013-14.

Mulla alkaa uusi lukuloma viikon päästä. Monet kaverit Lettipitko etunenässä naureskelee mun tenttiahdistukselle (osittain varmaan ihan syystä), mutta sieltä se on taas tulossa. Kuvatentti tuntuu jotenkin kaikkein mahdottomimmalta, kun ei voi selittää tietään ulos. Harva kysymys teoriatentissä olisi voinut olla sellainen, etten olisi yhtään ymmärtänyt, mihin asia liittyy, mutta kuvatentissä voi todellakin olla sellaisia kuvia, joista en osaa sanoa mitään. Mun ainoa lohtu on se, että edellisessä kuvatentissä neljä tehtävää kuudesta oli tuki- ja liikuntaelimistökuvia ja se on mulle vierain alue. En usko, että nyt voidaan laittaa samanlaista luukavalkadia. Toisaalta nyt mä oon nimenomaan ollut siellä Töölössä TULE-asioita opiskelemassa ja jos koskaan, niin nyt osaisin vastata juuri niihin kysymyksiin. Sen sijaan hermosto, joka ei ole mikään mun suurin intohimo, muttei nyt inhokkikaan, on tosi heppoisella pohjalla ja siitä tulee aina kysymys tai useampi. Onneksi mulla on se lukuloma. Hermoston kuvantamista kiertoon kuuluu neljä kuukautta ja mulla on vielä kolme niistä tekemättä, joten aihe on aika vieras. Kaikki neljä Töölöä mä oon käynyt. Silti ahdistaa hirmuisesti, koska tästä on moni mua parempi reputtanut. Teoriatenttiä ei niinkään repata.

Elämyskameli suosittelee
tenttiahdistus

No comments: