Saturday, September 17, 2016

Ihan niinku Torressa

Stop the press! Lausuin väärän todistuksen lähimmäisestä hotellista. Kyllä huoneessa oli sittenkin hammasmuki (kertakäyttöinen muovimuki, ajaa asiansa). Sitä vastoin lämmintä vettä ei suihkuun saanut. Tai sitäkin alkoi tulla siinä vaiheessa, kun mä olin jo peseytynyt, just kun olin lähdössä. Ei ihan optimisuoritus. Aamupala oli suppea, mutta ihan ok. Yöllä kyynärpää ja suonenvedot valvotti, mutta se ei oo hotellin vika. Edelleenkin - sijainti, siisteys, palvelu ja hinta on mainiot. Tänään käytiin jo kolmannessa bistrossa, jälleen meidän hotellin kadulta. Tällä kadulla on varmaan puolet kaupungin ravintoloista. Jos tuutte Bordeaux'hon budjettimatkalle, voin lämpimästi suositella Acanthé-hotellia. Nonni, bisnes hoidettu. 

Kongressikin on tosi hyvä. Ranskalaiset ihmiset on pääosin tosi ystävällisiä ja puhuvat englantiakin. (No ei ihan kaikki tietenkään, äskeisessä bistrossa työskennellyt miestarjoilija puhui lakkaamatta ranskaa meille ja vaikutti lähinnä turhautuneelta, että me ei puhuttu ranskaa takaisin. Mut se ei puhunut englantia, joten kyllä mä ymmärrän. Suomalaiset turistitkin puhuu Torressa suomea. Ja se tarjoilija oli sentään kotomaassaan). Kongressin aiheena on urologinen ja gynekologinen radiologia. Mä oon keskittynyt nyt gyneen, koska sitä mä en osaa ollenkaan (sitä mä en ikinä tee) ja siitäkin tullee tenttikysymys. Jotain on osattava siihenkin vastata. Eli ei elämää vaan tenttiä varten. Summeeraa kivasti mun koko elämän pänttäämisen.

Elämyskameli suosittelee 
edelleenkin sen Canelé-kammotuksen välttely. Tänäänkin yrittivät sellaista lounasboksista syöttää. No way.

No comments: