Friday, April 18, 2014

Unirytmi

Töihin mennessä on ikävää herätä klo 5:55, joten saan torkkua 20 minuuttia. Herätessä mä aina lupaan itselleni, että ___ päivän päästä saan nukkua pitkään. Eilisaamuna en olisi jaksanut millään herätä, joten lohduttauduin neljän aamun pitkäännukkumisella. Ja sit mä herään 5:36 eikä unta ole enää jaossa ennen kuin joskus kymmeneltä, jolloin kyllä väsyttää. Aamuvirkkuus on julmaa. Sen vuoksi multa menee hyvät iltamenotkin sivu suun. En jaksa yleensä valvoa edes Kymmenen uutisten loppuun. Mun suosikki-TV-ohjelma tulee sunnuntaisin klo 22:45-23:15, joten mä joudun tallentamaan sen ja more often than not se jää tallentumatta, mikä korventaa maanantai-illassa.

Mä menin poikkeuksellisesti eilen Töölön kasvustouimahalliin. Ajattelin, että kaikki on iltapäivällä marketin jonossa ja kolmesta neljään saisi pulikoida rauhassa. Ei saanut. Uimahalli on tänään kiinni, joten töölöläisten piti vesijuosta varastoon. Olen jo muutaman viikon ikävöinyt Uimastadionia intensiivisesti päivittäin, mutta kun eilen taas pääsin todistamaan ihmisten omituisimpia uimahallikäytöstapoja, kaipuu hiukan laantui. Jostain syystä radan itäpuolen uimaloissa ihmiset käyttäytyvät asiallisemmin kuin lännessä. Idässä ihmiset pystyvät pesemään hiuksensa ja käymään pissalla ilman uimapukua. Ehkä juuri maantieteellisten erojen vuoksi on Töölön uimahallissa kyltti joka asiaan. Kamalin niistä on kuva vinosti hymyilevästä viiksekkäästä baskeripäisestä miehestä suihkussa. Kyltin tekstinä on "Muista pestä joka kolo (sic) ennen altaaseen menoa, ennen saunomista ja uinnin jälkeen". Hyvä message, mutta kuva ja maininta "joka kolosta" ovat tarpeettomia ja toisaalta ei pitäisi olla uimahallin asia varmistaa, että ihmiset käyvät suihkussa poistuessaan uimahallista. Sen pitäisi olla oma asia, jos haluaa kuljettaa ison altaan kasvuston mukanaan kotiin.

Elämyskameli suosittelee
normaali käytös

No comments: