Sunday, November 23, 2014

Valikoima

Mä pidin männäviikolla hetken kylmää hakaniemeläisessä Alepassa. Koska mulla ei ollut mitään erityistä ostostarvetta, vaeltelin hyllyjen välissä päämäärättömästi. Totesin, että pienessä Alepassakin on tyrmäävä hunajavalikoima, 18:aa eri hunajalaatua. Järjetöntä. Alepan valikoima ei selity edes hunajahullulla tilausvastaavalla, S-ryhmässä kun kauppias ei (onneksi) hoida hommaa. Mä en helpottanut tilannetta yhtään, sillä en juuri pidä hunajasta enkä siis vienyt yhtään hunajaa kotiini. Pitkälti nallepuhmaisesta hunajapurkintuijotteluintohimostani johtuen vaikutin ilmeisesti rikolliselta ja sain 50 % Alepan torstai-iltaisesta vuorovahvuudesta perääni, jolloin lähdin ulos ja tuli taas kylmä.

Mä oon ollut radiologisissa töissä aiemmin vain Helsingissä ja Espoossa. Nää kaupungit ei oo kovinkaan tavallisia sairaalamielessä, koska Helsingissähän ei ole edes oikeaa aluesairaalaa, ei esim. mitään omaa kirurgiaa vaan kaikki operatiivinen toiminta sydänsiirroista peräpukamiin tehdään yliopistosairaalassa. Jorvi nyt sentään yrittää olla keskussairaala, mutta kyllä sieltäkin on kovin lyhyt matka Meilahteen. Alkusyksystä mä ajattelin, että olisi aika veikeää nähdä, millaista on päivystystoiminta oikeassa keskussairaalassa. Otin härkää sarvista ja perustin oikein toiminimen, jotta voisin käydä tekemässä päivystyskeikkaa keskussairaalassa. Selvitin asiaa lähimmän ei-kamalan-huonomaineisen keskussairaalan suuntaan ja selvisi, että toiminimi oli turha. Kannattaa työskennellä reppufirman kautta. Niinpä mä varasin päivystyksen jonnekin loppuvuoteen. Se on varmaan ihan kivaa.

Voi kuinka väärässä olinkaan. Loppuvuosi tuli pian. Uteliaisuus tappoi kissan. Nyt mä oon koko viikonlopun jumissa Hämeenlinnassa, jossa on töitä, muttei niin paljon, että aika kuluisi nopeasti. Sinänsä paikka tuntuu järkevältä, ettei tarvitse tehdä muuta kuin oikeasti päivystyksellistä, mutta aika kädetön olo täällä on, kun kuvankatseluohjelma on typerä ja hoitajat järkyttyvät jokaisesta pienestä yksinkertaisesta pyynnöstä, mitä mä niille esitän. Ite täytyy kaikki osata, vaikka eihän mun työhön kuulu osata käyttää TT-laitetta! Yksinäisyys on tällä hetkellä suurin murhe. Pian koittava maanantaiaamu on suurin ilo. No, jospa vaikka opin, että koko viikonloppua ei kannata myydä. Ainakaan näillä hinnoilla.

Elämyskameli suosittelee
uteliaisuuden unohtaminen

No comments: