Tuesday, March 10, 2015

Oma valinta

Suomen tämän hetken uutinen tuntuu olevan vaalien lisäksi se, että joku tyyppi sai isot ylinopeussakot ja oli siitä harmissaan. Se uutinen on esiintynyt mun fb-feedissä parina viime päivänä jotain seitsemän kertaa, koska yleensä joku mun kaveri on likettänyt jonkun oman kaverinsa kommenttia siihen ja fb haluaa kertoa sen mulle. Sitten tähän mielipiteen alle tulee toistasataa kommenttia, joissa on vuorotellen suuria sakkoja puolustavia ja vastustavia mielipiteitä, pian puhutaan siitä, että miksi vankeusrangaistuksetkin ei sit ole eripituisia eri ihmisille ja lopulta kiukutellaan ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Yksi joka keskustelun peruspilareista on pistämätön "ylinopeuden ajaminen on oma valinta".

Mä ajoin tänään ekaa kertaa uudella autollani. Mun piti viedä sädeturvakurssin todistus lääkäriliittoon naapurikaupunkiin. Liiton talo on pienteollisuusalueella kaukana kaikesta ja sinne ei oikein pääse julkisilla, joten mä ajoin. Mä oon viimeksi ajanut Saksassa vuonna 1998 heti kortin saatuani, mutta Saksassa on kiva ajaa. Meidän naapurusto on vielä aika keskeneräinen, paljon työmaita. Olin tulossa kotiinpäin ja tuossa parinsadan metrin päässä täytyy katsoa aika tarkkaan miten ajaa, koska tie on keskeneräinen, siinä menee jalankulkijoita ja tien vierellä on erilaisia rakennustarvikekasoja. Yhtäkkiä rajoitus muuttuu 20:ksi, mutta koska keskityin liikennetilanteeseen, en huomannut rajoituksen muutosta. Ja siinä oli tietysti kamera, joka välähti. Mää oon rikollinen. Yhteiskunnan vihollinen. Pian poliisin tuttu. Terveisiä vankilasta! Olisinpa valinnut toisin - kaatanut ehkä pyöräilijän, mutta ei olisi salama välähtänyt.

Elämyskameli suosittelee
nuhteettomuus

No comments: