Sunday, April 3, 2016

Istuinalusta

Ekaa kertaa mulla käy niin, etten tiedä, olenko kirjoittanut tästä aiheesta jo. Yritin googlata enkä löytänyt, joten ehkä en ole. Noloa kuitenkin.

Mä kävin viime vuoden puolella Pumpumkatin kanssa Flamingon kylpylässä. En ole tainnut siitäkään kirjoittaa, vai? Mä oon ollut kelvoton kirjoittaja. No, kylpylä oli hieno nähdä, mutta ei sen laajemmin mun juttu. En taida enää mennä. Mua todella ilahdutti allas, jossa pinnan alla soi musiikki eli kelluessaan saattoi kuunnella musiikkia. Jos tarjolla olisi ollut muutakin kuin panhuiluversioita kasarihiteistä, voisin ehkä mennäkin uudelleen. Muuten altaat olivat pettymys. Itäkeskuksen ja Leppävaaran, jopa Tapiolan uimahallit ovat parempia lilluttelukylpemiseen ja tietty uimiseenkin. Saunoja oli joka lähtöön, esim. "kristallisauna", jossa istuttiin puutarhakalusteilla 50-asteisessa huoneessa, jossa oli Ikean kristallikruunu katossa. Perinteinen tervasauna oli tunnelmallinen ja pimeä ja siellä oli kiva tervan tuoksu. Se oli mun suosikki eikä vähiten sen vuoksi, että siellä löylyä heitettiin perinteiseen tapaan seinässä ollutta nappulaa painaen.

Flamingon pukuhuoneessa mun vierellä pukeutui äiti-ihminen ystävänsä ja kahden lapsensa kanssa. Lapset olivat alakouluikäisiä, osittain siis jo itsenäisiä. Kuitenkin tämä lapseton kaveri oli pukeutunut nopeammin (luonnollisesti), koska äiti oli etsinyt lastensa vaatteita, pyyhkeitä, kenkiä ja kaikkea muutakin tavaraa ennen kuin pääsi itse pukeutumaan. Niinpä hän ehdotti, että voisi auttaa. Voisi esimerkiksi laittaa Markon (nimi muutettu) märät tavarat kassiin. Jotenkin tässä touhussa Markon (nimi muutettu) istuinalustaa etsittiin. Paitsi että se ei ollut "istuinalusta", "-alunen", ei "pefletti" eikä edes Wikipedian mukaan alatyylinen "persletti" vaan "peflee". Mulla oli mennä paita jalkaan kun niin kovin pohdin, että miten tuo kirjoitetaan. Peflait? Pephlait? Seitsenvuotiaalla Markolla on peflee. Mä oon 36 eikä mulla oo ikinä ollu pefleetä. Handymanilla ehkä kohta on, jos löydän kaupasta tämmöisen.

Elämyskameli suosittelee
Istuinalusta

No comments: