Saturday, March 26, 2016

Juhannus

Mun aivoissa on kohta, jossa hyvin spesifit asiat menee sekaisin. Näitä asioita on oikea ja vasen (sekä oikeassa elämässä että radiologiassa, jossa ne on väärinpäin), nelonen ja seiska (ne numerot, ei Sanoma-konsernin TV-kanava ja joku jeesuskanava) sekä juhannus ja pääsiäinen. Mä en kerrassaan saa sanottua niitä oikein, vaikka juhlapyhien kanssa ihan oikeasti tiedän, kumpaa tarkoitan. Vasenta ja oikeaa en tiedä, kumpi tahansa on mulle ihan sama. Niissä kun hyvin harvoin on edes eroa.

Nyt on siis pääsiäinen, koska on kevät. Pääsiäinen, ei juhannus. Nailed it! Pääsiäisen kunniaksi käytiin tänään Turussa anoppia treffaamassa Handymanin, Lankomiehen sekä Insinöörikälyn kanssa. Etukäteen oli varattu pöytä Tintå-nimisestä ravintolasta. Olin saanut Pikkusiskolta etukäteissuosituksen, että varras on hyvää. Siellä oli kolme eri varrasannosta, joista mä valitsin härän, seurue maisteli myös lammasta ja lohta. Härkävarras oli suosituksen arvoinen. Herkullinen. Ravintolan nimi jäi kaihertamaan. Muistelin, että tin tai tinn olisi tina ruotsiksi ja ajattelin, että kyseessä on tinavarvas. Tina onkin harmiksi tenn, joten mulle jäi nyt epäselväksi, että tarkoittaako tintå jotain ja jos tarkoittaa, niin mitä. Ja jos ei, niin miksi ravintolalla on noin kumma nimi.

Mulla oli synttärit, jee! Olin varannut päivälle jos jotakin puuhaa (esim. hammaslääkärin ja jalkahoidon) ja ostin pitkään haaveilemani sähköavusteisen polkupyörän. Olen ajanut sitä ihan pikkuisen vasta (mä en pyöräile alle +5 asteen), mutta se pienikin matka oli riemastuttava. Kivalta vaikuttaa! Mikäli huomenna vaikuttaa lämpimältä, voisin pyörähtää vaikka Meilahteen. Pyörällä päästään!

Elämyskameli suosittelee
ravintola Tintå, Turku

No comments: