Wednesday, September 29, 2010

Kisupäivitys

Kisut on olleet meillä nyt kuusi viikkoa. Pari ekaa viikkoa Siiri vietti siis vaatehuoneessa luumuillen, mutta sittemmin on ryhtynyt valtavan hellyydenkipeäksi. Nykyään käytännössä aina kun ihmiset istuu, Siiri tulee syliin ja toivoo poskien sekä leuan silittelyä. Sängyllä makaillessa Siiri tulee makoilemaan ihmisen päälle aika omistavaan tyyliin. Uusimpana shownaan Siiri tulee yöllä istumaan mun tyynylle, kehrää ja sukii mun tukkaa. Tää on mun mielestä aika ikävää, koska mä herään ja oonkin suhtautunut tähän melko ilkeästi pudottamalla Siirin sängystä. Viime yönä Siiri tuli mun pään päälle nukkumaan kisuhatuksi (tätä Siiri tekee ilmeisesti kotonaankin). Se on oikeastaan aika suloista. Maisa on varauksellisempi, ei tule ikinä syliin. Maisakin kuitenkin selvästi kaipaa hellyttelyä, koska usein sohvalla istuessa se tulee yleensä käsinojalle miukumaan tai muilla tavoin esittää haluavansa silittelyä. Nyt pari kertaa mä oon yöllä Siirin häröilyyn herätessä huomannut, että Maisa nukkuu Handymanin jaloissa, vaikkei hereillä ollessaan uskallakaan tulla syliin.

Mun piti mennä tänään töihin, uimaan ja leffaan, mutta jouduin perumaan kaikki nämä hienot ja jännittävät suunnitelmani ikävän kurkkukipu-puhumisvaikeus-lämpöily-taudin vuoksi. Olin laittanut yöksi uimakamat eteiseen, jotta muistaisin ottaa ne mukaan. Se ottaa nyt päähän, koska Maisa on varsin innostunut vesijuoksija ja oli raapinut kohtuullisen kokoisen kolon mun vesijuoksuvyöhön. Se ei haittaa käyttöä, mutta häiritsee mun silmää. Mut mä syytän vain itteeni. Maisa halusi vain elää täyttä elämää kuten Kitekat-mainoksessa. Etenkin Siiri oli kyllä ihmeissään, kun mä jäinkin koko päiväksi nukkumaan. Se oli oikein hellä hoitaja, lokoili mun päällä ja kehräsi kovasti. Maisakin tajusi, että toi taitaa olla kipeä, kun se huomaavaisesti järjesti mulle rapsutusmahdollisuuden makaamalla selällään lattialla aivan sängyn vieressä.

Molemmat kisut on kyl ihanii. Mä oon jotenkin päässyt yli kaikkialla pöllyävästä karvasta. Handyman on jo toista kertaa kisunhoitokauden aikana yötä poissa ja mulla on siis koko hoitovastuu, johon kuuluu esim. juomaveden vaihto, ruokinta kahdesti päivässä ja kakkojen keräily. Mä koen olevani vastuullinen huoltaja ja pidän rooliani varsin raskaana. Pahinta on kakan haju, koska sille yökkääminen on vaikeaa, kun kurkku on kipeä. Onneksi Handyman tulee kotiin jo huomenna.

Stadikan sulkeuduttua me ollaan nyt Geen kanssa käyty Kalliossa ja Yrjönkadulla. Innostuin jo, kun Töölön agentti Lettipitko raportoi, että Stadikan ehkä rasittavin hullu mummeli oli bongattu Töölön uimahallia sabotoimasta. Ilo loppui kuitenkin lyhyeen, kun viime keskiviikkona se oli meidän kanssa yhtä aikaa Yrjöllä. Niin kauheaa! Me tarkkailtiin sen toimintaa ja todettiin, että se on rasisti: hallissa oli kolme somalityttöä uimassa ja aina kun he olivat altaassa, niin mummo kiirehti ylös altaasta (ei aina edes saunaan!) ja toisinpäin. Stadikalla mummeli ui kerrallaan 1-2 tuntia, nyt siis nousi ylös noin 10 minuutin välein. Mahtaa olla hankalaa asua kaupungissa, kun vihaa miltei kaikkia ihmisiä.

4 comments:

Lettipitko said...

Töölössä hullu mummo kaakatti sitä, että se ei voi käydä joogassa, koska sillä on "uskonnollinen vakaumus".

Mikä uskonto kieltää joogna? Miksi se kieltää sen? Miksei se uskonto anna mummon mennä joogaan ja päästää meitä kaikkia vesijuoksemaan eri puolilla Helsinkiä rauhassa? Oi Jumalani, miksi?!

Anonymous said...

Hyvä, että se täyttä elämää -kisunruokamainos tuli puheeks. Eikö joku spessuruoka oo aika laiha lohtu jos boolssit on viety? Täyttä elämää my ass.

Anonymous said...

marnstermä oon alkanu jotenki raivolla inhoamaan hulluja mummoja ja muita agressiivisiä keski-ikäsiä muijia. niitä änkeää parin hullun kappalevauhtia per pvä pilaamaan mun elämää. ikävää, ei pitäs mennä ulos edes.

Elämyskameli said...

Manstermälle terveisiä!