Friday, August 17, 2012

Halpaa ja luksusta

Me ollaan laiskoja eikä viitsitä käydä jatkuvasti viemässä paperiroskia, joten ollaan peruttu Hesarin tilaus ja kielletty mainokset ja ilmaisjakelu. Mä olin toissapäivänä kyläilemässä sellaisen kaverin luona, joka ei ole kieltänyt mainospostia ja sehän oli tosi hienoa. Luin tarkkaan kaikki Koivukylän S-Marketin tarjoukset ja onnen kaupalla myös Lidlistä oli tullut superlauantain tarjouslehtinen. Etenkin Lidlin muut kuin ruokatarjoukset olivat kiinnostavia. Nenäkarvatrimmeri 3,99 euroa. 24 lyijykynää kahteen euroon. Kylpyhuoneen mattosetti 12 eurolla (sis. suorakaidematon lisäksi omituisen ruokalapun muotoisen pytynedusmaton, molemmat imukykyistä materiaalia (kamala ajatus)). Pikkurahalla naisten varrettomat fleece-sukat liukuesteellä, kolme väriä (punaisen sukan pohjaliukuesteenä Aloha-teksti, violetissa perhoset ja harmaassa tähdet). Upeaa. Mä en oo lainkaan sarkastinen tässä nyt vaan mun mielestä ne oli rehellisesti jännittäviä. Mä en verenperinnön vuoksi voi narista Lidlin käyttötavaroista, koska mun isä on ostanut kengätkin Lidlistä. Se Lidlin mainos oli niin koukuttava, että mä sit menin eilen käymään Lidlissä, jonne ei yleensä tule mentyä. Näin pottahyllyllä suoranaista tönimistä (potat ja WC-aukon pienentimet 3,99 e) ja mua hirvitti. Yksikin nainen osti kuusi pottaa. Mä en ostanut mitään, vaikka aloha-sukat vähän kiinnosti.

Kyseiseen talouteen tuli myös Kirkko ja kaupunki -lehti, jossa on paitsi mielipideosio ("Esitän, että Kotinummen leikkipuistorakennuksen peruskorjaus aloitetaan ensi tilassa") myös maksettuja ilmoituksia. Ne mykisti. "Haluaisinpa kesäpihani viihtyisämmäksi, Kirkko ja kaupunki -lehdestä löydän varmasti minulle sopivan yrityksen!" Eipä ongelmaa, sillä Kirkko ja kaupunki ei petä. "Kesäpihaan viihtyvyyttä. Kestopuuterassit, aidat, laatat, muurit, istutukset, nurmikot. -- Mökki, parveke, vuosien kokemus. Panosta!" Toinen palveluntarjoaja ehdotti kylpyammeiden uudelleen emalointia takuutyönä ja useampi tarjosi hammaslääkäripalveluja, permanentteja ja joku vakuutti olevansa "tunnetusti hyvä muistisairaiden vanhusten palvelukoti". "Ostan äänilevysi Hyvään Hintaan, saat asiantuntijan arvion levyistäsi. Jani". Mäkin oon mielestäni levyjen asiantuntija. Hittibuumi3 on hyvä. Muuten, jos kaipaat kristillisiin arvoihin perustuvia kipsitöitä, niin soita Kuksan kipsitöihin (0440529028). K&K:ta lukiessa tuli mieleen Agatha Christien A Murder Is Announced, jossa henkilöt lukivat paikallislehden sekalaista-palstaa ja kukin vuorollaan pohti, kuinka tekohampailla onkin hyvät jälkimarkkinat.

Mä oon hereillä vähän eksoottiseen aikaan (4:53), koska roska-auto rymisteli kadulla ja roska-auton aromi levisi tänne kerroksiin saakka. Herätessäni muistin yhtäkkiä, että lentokone lähtee jo vuorokauden kuluttua ja nyt pääsee tekemään check-inin. Hurraa! Handymanin nukkuvat jalat liikehtivät hiukan levottomasti, kun tulostin alkoi rutista. Tästä saa ehkä kuulla aamulla.

Elämyskameli suosittelee
elämysmatka ilmaisjakeluihin

No comments: