Sunday, August 12, 2012

Minuuttiaikataulu

Juhannuksen jälkeen mulla oli sellainen fiilis, että loma ei ala ikinä. Vuorollaan jokainen työkaveri lähti lomalle ja palattuaan epäili, että mäkin oon varmaan ollut lomalla kun ei oo nähty. No en ollu. Kyllä se loma yllättäen sitten kuitenkin alkaa huomenna. Ekan viikon mä lomailen itsekseni, koska Handyman on vielä töissä. Eipä haittaa - hommaa on vaikka kuinka paljon. Meidän siivooja palaa lomalta ja tulee jälleen keskiviikkona laittamaan paikat kuntoon, mutta mun täytyy tietty hiukan siistiä sitä ennen. Lupasin viedä vanhoja kenkiä Marian sairaalan päivystykseen, se täytyy tehdä. Lisäksi neljä eri kaveria on varannut multa liikunta-audienssin, keskiviikkona menen leikkipuistoon pientä tyttöstä keinuttamaan ja tiistai-illaksi olen kutsunut muutaman kaverin mansikoille Vantaan residenssiini. Aivokalenteri on täydempi kuin työaikana ikinä! Onneksi viikon päästä pääsee Saksaan rentoutumaan. En aio kuitenkaan stressata tekemisistäni - kuntoilu on kivaa, kaverit on huippuja ja siisti asunto on sydämen lepoa (okei, toi meni liian pitkälle).

Mä palasin tunti sitten Keski-Suomesta, jossa oltiin Långstrumpin kanssa tapaamassa Kummityttöä ja pikaisesti Polaah'takin. Junailtiin eilen Långstrumpin kanssa Tampereelle asuntomessuille, jossa Kummitytön vanhemmat katselivat erilaisia jätevesi-, sijoittelu- ja sisustusratkaisuja ja me huvitettiin Kummityttöä ja sen pian parivuotiasta pikkusiskoa. Sieltä siirryttiin Jyväskylän keskustaan Kummitytön uuteen asuntoon yöpymään. Illalla käytiin Porkkiksen ja Långstrumpin kanssa Jyväskylän torin liepeillä Muang Thai -nimisessä ravintolassa, joka ei ole ehkä itsessään ihan matkan arvoinen, mutta ainakin yhden Kameli-tähden sille voisi antaa. Tänään aamulla peuhattiin pikkutyttöjen kanssa. Puoliltapäivin heipattiin tyttöset ja mentiin shoppailemaan Polaah'n kanssa. Oli kivaa päästä turisemaan pitkästä aikaa!

Keski-Suomen reissulla mä menin siis kolmella eri junalla. En oo pitkään aikaan junaillut minnekään, joten kaikki oli melko uutta. Junalippuautomaatti oli erikoinen. Se toimi kuin unelma normaalitilanteessa, mutta kun juna oli loppuunmyyty (tänään kotimatkalla), automaatti vain ilmoitti, että "paikkavarausta ei voitu tehdä (36)" eikä antanut tehdä mitään. Lisäksi automaatti ei suostunut kertomaan, kumpi osuus (IC-juna Jkl-Tre vai Pendolino Tre-Hki) oli täynnä, joten piti mennä jonottamaan kassalle. Ostettiin sitten liput Tampereelle ja kyseltiin junassa, miten eteenpäin pääsisi. Turns out se nimenomainen juna jatkoi vielä Tampereelta Helsinkiin ja siellä oli salapaikkoja, joita ei voi etukäteen ostaa, joten päästiin sitten aika vaivatta ja junaa vaihtamatta kuitenkin kotiin. No oisin mä voinut Tampereellekin jäädä. Mustaamakkaraa nääs.