Tuesday, April 16, 2013

Lentomatkailun sääntöjä

Vietimme siis pitkän viikonlopun Berliinissä Handymanin, Anopin, Lankomiehen sekä puolisonsa kanssa. Samaten kuin viime huhtikuussa, meidän loma-aikana oli vähän vilakkaa, mutta sää lämpeni huomattavasti, kun palasimme kotiin. Toisaalta siellä oli kevättakki-ilma, ei lunta missään eikä sormia palellut, vaikka olisi unohtanut hanskansa kolme viikkoa sitten Vantaalle, kuten minä. Kiva loma, jonka lopuksi tuli kurkku mahdottoman kipeäksi. Sitä parantelen vielä tämän päivän kotona, jotta olen huomenna yötyökunnossa. Eiköhän se siitä.

Lomalla parasta oli lomailu, ikävintä jalkakipu. Käytiin mm. eläintarhassa, koska Anoppi niin toivoi. Monia kivoja juttuja siellä näki (esim. vauvakirahvin, elefantinpoikasen, omenoita syövän sarvikuonon ja pienen virtahevon), mutta onhan tuommoinen eläintarha ihan kammottava. Surullisin näky oli järkensä menettänyt päätään heiluttaen edestakaisin kävellyt jääkarhu. Iloisimpia eläimiä vaikuttivat olevan varpuset. Puluja ei näkynyt. Kameran akku loppui juurikin eläintarhassa, joten meidän lomakuvakisaesityksessä tulee olemaan yhteensä noin 20 kuvaa. Näimme myös aidon luontoelämyksen, kun pikkuruinen pörheä keltarintainen tipu asioi hotellihuoneen parvekkeella. Se oli kerrassaan suloinen, mutta laji jäi epäselväksi (ei talitiainen).

Rosa Meriläinen kirjoitti tänään HS:n kolumnissaan, ettei älyttömiä sääntöjä tarvitse noudattaa. Mä oon periaatteessa samaa mieltä, kävelenhän itsekin päin punaisia, jos liikennevirta sen sallii. Sen sijaan mua ärsyttää ne ihmiset, jotka urpoilee lentokentillä ja -koneissa. Mä en enää viitsi hakea ihmisiä lentokentältä, koska joka kerta siinä ulostuloportin maastossa seistessä näkee, kuinka joku kävelee siitä ovesta väärään suuntaan tullialueelle (NO ENTRANCE!!). Viime kuussa olin haljeta, kun oli kuulutettu, että kaikki sähkölaitteet pitää sulkea ja sen jälkeen vielä ylimielinen keski-ikäinen nainen otti valokuvia koneen ikkunasta (sic). Koneen taxiing-vaiheessa mun pitää pitää silmät ja korvat kiinni, koska mua ärsyttää niin suuresti se, että pöllöt nousevat seisomaan, vaikka turvavyötä kuvaavaa merkkivaloa ei ole vielä sammutettu. Helkkari odota urpo vielä 10 sekuntia! Kyllä ne sen sitten sammuttaa. Mun pitäisi tehdä joku vappulupaus, että en enää menetä malttiani lentoliikenteessä, mutta en pysty enkä halua.

Pikkusisko etsii Diplomi-insinöörikihlattuineen kiivaasti uutta asuntoa. Niillä on aikamoinen kiire löytää asunto, koska nykyisestä pitää lähteä piakkoin. Mä voisin muuten aivan hyvin antaa tämän niille vuokralle ja muuttaa vanhemmilleni (etenkin Handyman olisi oikeasti aivan tohkeissaan muuttamassa appivanhemmilleen anoppinsa herkkupatojen äärelle), mutta mä haluaisin oman sänkyni mukaan eikä sitä jaksa kukaan muuttaa. Sen sijaan Pikkusiskon muuttobisnesten ja kevään myötä myös mulla on jonkinlainen asuntokuume, mutta lähinnä oman asunnon suhteen. Haluaisin siirtää yhtä seinää metrin. Tämä ei ole täysin älytön idea, koska joka tapauksessa se seinä pitää jossain vaiheessa purkaa ja mieluummin ehkä nyt kuin sitten muuttovaiheessa. Samalla sitä voisi siirtää ja siten suurentaa vaatehuonetta. Vaatehuonetta saisi toki suurennettua sitenkin, että heittäisi sieltä pois kaiken tarpeettoman tavaran, mutta kyllä seinän siirtäminen kuulostaa helpommalta.

Elämyskameli suosittelee
älyttömien lentosääntöjen noudattaminen

4 comments:

Anonymous said...

Ai niillä norsuilla oli nyt poikanen! Ne paritteli nimittäin pari vuotta sitten kun mä siellä kävin... (Todisteena on jokseenkin shokeeraava valokuva, jossa on kaksi onnellisen näköistä elefanttia (päällekkäin) ja taustalla ERITTÄIN järkyttyneen näköinen naisturisti).

Elämyskameli said...

Ajatelkaa lapsia!

Anonymous said...

Ultimate samaa mieltä lentomatkustuksesta! Siinä vituttaa niin monenlainen turoilu, että en edes tiedä mistä aloittaisin.

LLå

Anonymous said...

Llå:n setä on yks pahimmista turoilijoista lentokoneessa, siksipä en mielellään enää samassa koneessa matkustakaan, jos mahdollista. Nimim. Sen sedän tytär