Sunday, October 13, 2013

Suklaamanna

Mun kuntosalin hintaan kuuluu tarpeelliset kemikaalit. Mun näkökulmasta siis saippua, sampoo ja hoitoaine, tarjolla on myös erilaisia rasvoja ja hiuslakkaa, mutta niitä mä en tarvii. Mä oon ollut tosi tyytyväinen siihen, että siellä on noi pesuaineet, koska niiden kantaminen on aika kypsää. Uimakassissa mulla tietty kaikkia on. Jotta ne eivät vie mahdotonta tilaa ja paina enempää kuin muut tavarat yhteensä, on jokaista vain pieni pullo ja sit mun pitää olla jatkuvasti täyttämässä niitä pulloja, kun alituiseen on jokin loppu. Samaa ongelmaa ei oo salilla. Mun kuntosalilla on Herbinan kanssa diili ja siellä on siis Herbinaa. Mulle ihan fine. Yleensä sampoo tuoksuu marjaiselle ja saippua on jo pidempään ollut jotain geneeristä ruusuntuoksua. Ajoittain Herbina vaihtaa tuotteita, kun tulee jotain uutta. Harmi, että nyt niiden uutuus on suklaa-kaura. Se on ihan kamalaa. Mun mielestä se haisee eltaantuneelle Oboylle, Långstrump tunnisti tarkemmalla hajuaistillaan tuoksun suklaamannapuuroksi. Mun mielestä se on varsin vastenmielistä. Jotenkin haluaisi olla freesi suihkun jälkeen eikä tuoksua nelivuotiaan lemppariaamiaiselta. Mannapuuro ei sitä paitsi ikinä ollut mun suosikkipuuroa vaan kaura- ja neljän viljan puuro oli. Suklaamannapuuro oli mun mielestä suorastaan vastenmielistä jo kasikytluvulla. En halua hinkata sitä itseeni nytkään. Vien oman saippuan. Onneksi sentään sampoo on ainakin toistaiseksi vielä marjaisaa.

Unohtui kertoa viimeksi, että Handymanilla oli Pikkusiskon häissä bonjour-puku päällä. Vilungilla oli omissa häissään joskus 00-luvun puolivälissä bonjour-puku ja siitä lähtien Handyman on sellaisesta haaveillut. Nyt tuli vihdoin mahdollisuus vuokrata semmoinen plastroneineen kaikkineen. Oli kyllä innoissaan. Ihan kiva se oli myös mun mielestä, vaikka mä yleensä ehkä tykkään vähemmän pitkistä takeista. Tuosta syntyi hiukan sellainen isin takissa -tunnelma. Olihan se kyllä kieltämättä päheetä, että pukeutumiseen tarvitsi helposti kolme varttia ja kirjallisen ohjeen. Handymanin äiti, joka myös oli häävieras, innostui puvusta niin, että suunnittelee sellaisen ostamista Handymanille lahjaksi.

Elämyskameli suosittelee
raikkaan tuoksuinen saippua

No comments: