Thursday, January 3, 2013

Alkuvuoden kankeus

Alkuvuosi on aina hankala, kun on niin paljon muistettavaa. Mulla kestää usein viikkokausia, että muistan kirjoittaa päiväykseen oikean vuoden, vaikka päivä menisikin oikein. Täytyy oikein erikseen pohtia, että tosiaan niitä raketteja katseltiin vastikään. Yleensä menee ainakin Runebergin päivään ellei ystävänpäivään, että vuosiluku alkaa tulla automaatioksi. Toinen ongelma on muistaa viedä verokortti töihin. Mä oon toistaiseksi joka vuosi joutunut tilaamaan uuden verokortin, koska en ymmärrä sitä A-B-systeemiä (A on Handymanin mukaan aikuisille, joilla on sama palkka joka kuukausi ja B lapsille, joiden palkka vaihtelee) ja olen kokenut turvallisimmaksi tilata freelancer-kortin, koska mä oon tottunut siihen. Nyt sain toki tulostaa sen itse kotona, koska olen uudenaikainen moderni ihminen.

Kissat on ihan mahdottomia. Reino on siis jo ensimmäisen viikkonsa aikana purrut poikki mun tietokoneen ja puhelimen laturit sekä kuulokejohdon. Toissapäivänä se mutusteli Handymanin laturien johtoja. Kirppu on varistanut karvaa ihan joka paikkaan. Molemmat on oksennelleet sinne tänne (esim. puoliksi Kolonin päälle, jolloin mahamehut valuu Kolonin alle herkullisesti). Molemmat änkeää syliin, kun istuu sohvalla. Reino steppailee läppärin päällä, kun mä yritän kirjoittaa (kirjoitusvirheet on siis sen vika). Kirppu "leipoo" halipulassaan istuintaan (eli mua) kynsillään niin, että sekä paita että iho on repaleina. Handymanin käsivarsi näyttää 15-vuotiaan viiltelijän kädeltä Reinon jäljiltä. Kirppu maukuu kaikki yöt. Reino rymistelee öisin. Kirppu yrittää karata aina kun joku avaa oven (kaksi kertaa Handyman on sen vahingossa lipsauttanutkin sinne ja saanut juosta perässä). Eli ihan kivasti menee.

Elämyskameli suosittelee
kotieläimet muiden kotona

No comments: