Saturday, June 8, 2013

Hempat hiekal röökit suis

Mä kuuntelen musiikkia ympäri vuoden, mutta kesällä se on erityisen tärkeää. Kesällä pitää kuunnella hömppäpoppia, josta tulee hyvä mieli. Mun kesälistalla on niin hölmöjä ja ärsyttäviä renkutuksia, että kukaan uskottavuutensa rippeistä ylpeä ihminen ei niitä kuuntelisi. Esim. Valvomon Mikä Kesä! soi mulla näin alkukesästä ajoittain repeatilla. Toinen ihan ehdoton kesäviisu on Tapani Kansan Kalajoen hiekat (California Dreamin'). Näitä kuunnellessa mua hymyilyttää ja kankea jalka kulkee hiukan nopeammin ja keveämmin kuin ilman. Toki valtaosa musiikista on vuodenaikaneutraaleja, mutta kesämusiikkia mä en viitsi juuri talvella kuunnella, kun tulee liian haikea olo.

Mä kävin pienimmän kummipoikani äidin kanssa elokuvissa viime viikonloppuna. Käytiin katsomassa The Great Gatsby. Mä oon ostanut sen kirjan Kindlelle jo pari vuotta sitten, mutta en oo vielä ehtinyt lukea. Nyt se nousee to be read -listalla korkeammalle, sillä leffa oli arvosteluista poiketen mun mielestä oikein hyvä. Surullinen, mutta mielenkiintoinen ja hieno tarina. Ihastuttava Baz Luhrmann -maisema. Tekee mieli katsoa Moulin Rouge uudelleen pian.

Elämyskameli suosittelee
oma kesäsoittolista

No comments: