Friday, June 14, 2013

Mä *sydän* sydän

Mun työ on sellaista, että mä vaihdan osastoa joka kuukausi eli teen eri hommaa eri ihmisten kanssa joka kuukausi. Mä oon jonkinlaisessa hallinnollisessa positiossa, joten pystyn vähäsen vaikuttamaan järjestelyihin, joten sain ordnattua itselleni erikoissijoituksen tässä kuussa. Perehdyn sydämen kuvantamiseen. Perinteisesti sydäntä ovat kuvanneet vain kardiologit eli sisätautilääkärit, mutta viime vuosina sydämen tietokone- ja magneettikuvantaminen on lisääntynyt kovasti ja koska sisätautilääkäreille magneettikuvat on yhtä epäselviä kuin lääkereseptit röntgenlääkäreille, on meilläkin nykyään mahdollisuus peuhata sydämen kera. Mä tulin täksi kuuksi siis katsomaan, että miten sitä sydäntä kuvataan. Se on uskomattoman kiinnostavaa. Mulla on sellainen tunne tällä hetkellä, että mä haluaisin tehdä sitä aikuisen työnä. Ja mikä erityisen mukavaa - sydänosaston ihmiset ovat ilmeisesti tykästyneet muhun! Nyt melkein harmittaa, että tätä elämän parasta aikaa (erikoistuvan lääkärin huoleton elämä) on jäljellä vielä yli vuosi.

Me ollaan pidetty juhannusjuhlat viitenä vuotena, mutta tänä vuonna Handymania ei kiinnosta, joten niitä ei pidetä. Mä en tiiä yhtään, mitä me sitten tehdään. Ehkä me ollaan kotona. Yritin säälittävästi kalastella kutsua jonnekin super cool party peoplen juhliin, mutta ne menee kaikki jonnekin kavereidensa mökille, joten ehkä mä tosiaan oon kotona. Se on ainakin varmaa, etten aio mennä hipstereiden tansseihin. Voisi ottaa rauhallisesti ja mennä vaikka kävelylle. Onneksi mä oon töissä perjantaiaamuun ja jälleen sunnuntaiaamusta lähtien.

Handyman on menossa viikonlopuksi Keski-Suomeen entisen työkaverinsa 50-vuotissyntymäpäiville. Sitä varten sen on pitänyt treenata 60-luvun musiikkiesitys (Liisan koira) ja pohtia 60-luvun vaatetus (jonka hankkimisen se on jättänyt huomisaamuun). Nuorempana Handyman soitteli kitaraa ja sen vuoksi meille hommattiin kitara pari vuotta sitten. Se on ollut lähinnä pussissaan, mutta nythän se on tietysti otettu esille, jotta sitä voi rämpyttää Liisan koiran tahtiin. Mä en oo ikinä soittanut kitaraa enkä osaa soittaa yhtäkään sointua, mutta mä osaan virittää sen. Handyman osaa kymmenen sointua, mutta ei virittää. Sääli etten mä oo menossa sinne Keski-Suomeen.

Elämyskameli suosittelee
sydän

No comments: