Saturday, June 22, 2013

Fugly

Juhannus ei ole entisensä. Handyman ei siis halunnut pitää tänä vuonna jokavuotista kaupunkijuhannusjuhlaa. Mä olin töissä perjantaiaamuun asti ja illalla mä tein falafeliä Geen jengille ja Långstrumpille. Illalla me käytiin vielä Lintsillä kävelemässä ja mä voitin Derbyssä Fuglyn. Se on tosi söpö! Yritin toisenkin kerran, mutta hävisin teinille. Tänään mä nukuin puolillepäivin ja päivällä grillattiin Lohjalla. Mä olin tehnyt HS:n ohjeella mansikka-jogurttikakkua, joka oli mun makuun. Täytyy tehdä toistekin. Juustokakuista mä en yleensä kovasti perusta, koska ne on liian makeita ja niiden nimeäjä on halunnut painottaa, että niihin liittyy juusto, josta mä en tykkää.
Mun megasöötti Fugly

Me käytiin eilen illalla katselemassa Aurinkolahden etenemistä. Kanava-alue oli kasvanut suorastaan ihastuttavaksi. Jostain syystä kanavan pohjukan puoliympyrän muotoinen talo oli kammottavan ruma, mutta muut oli tosi viehättäviä. Nykyarkkitehtuuri miellyttää mua. Sääli, että mulle tulee kovasti tahto muuttaa sinne, mutta mä en halua ottaa lisää lainaa enkä oikeastaan muuttaakaan ainakaan niin kauas keskustasta. Näin kesällä (ja monena muunakin vuodenaikana) mä toivoisin asunnoltani kunnon talotekniikkaa. Eilen jo aloin kaivata Cirrukseen! Helteellä mä alan pohtia sitäkin, onko Berliiniin fiksua muuttaa, kun sielläkin kaikki talot on kuumia.

Elämyskameli suosittelee
2000-luvulla rakennetut talot

3 comments:

Pyry said...

Päinvastoin, mututuntumalla sanoisin, että Keski-Euroopassa panostetaan asuntojen viilennystekniikkaan paljon enemmän kuin Suomessa, jossa huomio on aina ollut energiansäästössä ja kylmän torjumisessa.

Anonymous said...

Yksinkertainen ratkaisu on myös ikkunat pohjoiseen. Mä mietin ihan tosissani yks ilta että pitäiskö laittaa patteri päälle kun oli niin viilee.

LLå

Pyry said...

Mutta oikeestan se kuumuus on vaan oire ja se core-ongelma on se, ettei tossa ole minkäänlaista ilmanvaihtoa. Tämä on tietysti sisäilmaongelma myös lämmityskaudella.