Friday, June 28, 2013

Teinivarpaat

Minilomanen oli niin lyhyt, että nyt mä oon jo kotimatkalla. VR ei pettänyt - juna länteen lähtee 20 minuuttia myöhässä, mutta onneksi samaan aikaan etelään päin kiitävä juna on vielä enemmän myöhässä, joten en missaa Tampereen jatkoyhteyttä. Illalla on näet vielä menoa! Tämä juna on harhaanjohtavasta IC-merkinnästä huolimatta koottu jälleen 90-luvun vaunuista, joten on kuuma. Lsäksi mun viereisessä loosissa neljä teiniä löyhyttelee likaisia varpaitaan. Muuten teinit ei mua haittaa - nehän näppäilee iPadejaan siinä missä minäkin, mutta en mä haluaisi katsella niiden varpaita. Mä oon pahin nurisijamummo.

Jyväskylä näytti parhaat puolensa. Kummityttö ja siskonsa ovat ihastuttavia ja lasten touhuamista on kiva seurata. Kummitytön vanhemmat pitävät erinomaista seuraa aikuisvieraille. Mä olin ällikällä lyöty, kun Jyväskylän torilla oli oikeaa toritoimintaa! Mä oon usein siinä hengannut, mutta en ole toistaiseksi vielä ikinä tullut ajatelleeksi että torilla on tori. Niinpä me käytiin tänään torikahveilla, johon meidän seuraksi tuli Polaah ja sen kaksi lasta. Olipa mukavaa! 

Eilen illalla koettiin jännittäviä kulinaarisia hetkiä. Oli sovittu, että tilataan illaksi ruokaa paikallisten hyväksi toteamasta nepalilaisesta, jossa on tunnetusti ystävällinen englanninkielinen palvelu. Kansainvälistä, näet. Tilaamista varten oli internetistä tarkistettu, että mitä ne annokset ovat numeroltaan. Isäntä soitti ja yllättäen jatkoikin puhelua suomeksi. Kuuntelimme, kuinka omituisesti hän joutui toistamaan tilausnumerot useampaan kertaan ja lopuksi vielä selitti, että nettisivun ruokalistasta tarkistettiin nää numerot. Luvattiin tulla pian hakemaan, kiitos hei hei. Puhelun loppumisen jälkeen AaOo selitti, että puhekumppani ei ollut tuntunut lainkaan ymmärtävän, mitä puhelu koski vaan oli numeroiden toistelun jälkeen kysynyt: "Onks noi jotain koodeja vai?" Numero tarkistettiin kuitenkin oikeaksi. Ruokia hakiessa oli selvinnyt, että ravintolan puhelimeen oli vastannut "a drunken customer", joka  oli lainannut ravintolan puhelinta odotellakseen kaverinsa soittoa tms. Ihan oikean tilauksen oli kuitenkin välittänyt keittiöön ja ruoka oli varsin maukasta (ravintola Nagarkot, tiedoksi). Kaverin kannattaisi harkita uraa ravintola-alalla tai jos se ei natsaa, niin CIA tarvitsee varmasti aina hyvää koodintunnistajaa.

Elämyskameli suosittelee
jännittävät matkakokemukset

1 comment:

Anonymous said...

Melko kylmähermoinen elinkeinonharjoittaja