Sunday, July 14, 2013

Mökkikuume

Mun vanhemmat on halunneet jo vuosia ostaa kesämökin. Nyt niiden kesämökki-intoilu on akutisoitunut siihen pisteeseen, että ne on tekemässä tarjousta jostain pirkanmaalaisesta kesämökistä. Ihan hauskaa. Se ei olisi kovin kaukanakaan. Mä en noin yleisesti ole suuremmin mökki-ihminen, mutta kyllä mä siellä voisin ehkä pari kertaa kesässä käydä. Toisaalta sitten olisi useammin käytössä myös Vantaan kesämökki, jos vanhemmat pakenisivat sieltä joka viikonloppu Pirkanmaalle. Ehkä mun ei tarviikaan unelmoida asunnonvaihdosta.

Mä muistuttelen itselleni nykyään päivittäin, mitä hyötyjä on kantakaupungissa asumisessa: on ekologista käyttää kaukolämpöä, olla tarvitsematta autoa ja kävellä töihin, palvelut on lähellä, yhteydet on hyvät jos haluaa mennä muualle kuin keskustaan. Valitettavasti sillipurkkiasuminen koettelee. Naapurin typerä räksyttävä koira onneksi muutti muualle, mutta toisen naapurin tapa sinetöidä ovensa ilmastointiteipillä kummastuttaa, taloyhtiön osakkaana jopa vähän harmittaa, kun ovesta on tämän seurauksena rapissut aika lailla maalia. Ulko-ovi ei mene kiinni. Eilen aamulla joku oli kakannut hissiin. Iltaan mennessä suurin pökäle oli poistettu, mutta edelleen hissin kokolattiamatossa (sic) on kakkaisia kengänjälkiä ja vaikka hississä ei ole ovea, on haju jäljellä.

Me aiotaan mennä lomalla Saksaan. Matkaa varatessa Handyman innostui vuokraamaan auton (tai siis vuokrauttamaan). Nyt tuli mieleen, että mehän voitaisiin vaikka vähän kierrellä siellä! Näin tapahtunee. Olisi tarkoitus tehdä kierros vastapäivään ja nähdä toivottavasti ainakin Saksan suosituin turistinähtävyys (Kölnin tuomiokirkko, 20000 vierailijaa päivässä), Rheinin laaksoa, kenties piipahtaa jälleen Baden-Württembergissä ja mahdollisesti myös Münchenissä ja Dachaussa. Berliinissäkin voisi viettää muutaman päivän. Tällaisen retken suunnitteleminen on ilmeisesti aika mahdotonta etukäteen, mikä kiduttaa mua aika lailla. Toisaalta se voi olla aika hauskaa - katto alhaalla Rheinin laaksossa, mieletöntä! Handyman toivoi, että mä teen etukäteen Rheinin laaksoa varten cd:n, jossa soi Schubertin Die Forelle repeatilla. Ehkä väliin voisi laittaa pari kertaa Die Lorelein. Mä oon innoissani!

Elämyskameli suosittelee
kakkavahinkojen miettimisen syrjäyttäminen iloisilla lomasuunnitelmilla

1 comment:

Elämyskameli said...

Saakurin Blogger, sun takia mä menetin kommentin!