Tuesday, November 25, 2008

Handymanin kavio

Nyt on piru merrassa. Tai ainakin Handymanin nilkka kipeänä. On nimittäin semmoinen tilanne, että Handyman on tänään koko päivän (8:30-22:00 ainakin) Vierumäellä työpaikan "toiminnan suunnittelupäivällä". Meille muille tämä tarkoittaa lähinnä samaa kuin tyky-päivä, mutta Handymanin outo työyhteisö ei salli moisen termin käyttöä. Vierumäellä oli tarkoitus ilmeisesti ottaa rennosti ja ilmeisesti harrastaa myös esim. curlingia. N. klo 13:20 Handyman lähetti mulle tekstarin, että oli kaatunut loukaten nilkkansa. Pitkin päivää on tullut toinen toistaan surkeampia viestejä siitä, kuinka jalka on hemmetin kipeä, särkevä ja turvoksissa ja joku omasta mielestään paljon lääketieteestä tietävä valopää oli vakuutellut, että kyse ei voi olla murtumasta tai nivelsidevammasta, kun Handyman pystyy jalalla nilkuttamaan. Voi herrinjee. Ja tosiaan vasta klo 22 sieltä lähtee bussikuljetus, joka menee sitten Handymanin töihin ja kun se sieltä sitten tänne nilkuttaa niin kello on varmaan jo puoliyö tai jotain. Huomisaamuna klo 8:00 Handymanin pitäisi olla Malmilla vaihdattamassa öljyjä autoon. Mähän tietty mieluusti hoitaisin koko nilkan itse ja voinkin toki tehdä rtg-lähetteen, mutta sitten jos siellä on murtuma tai edes pahempi nyrjähdys, hoitovastuu siirtyy terkkarista pois. Helpointa olisi ehkä Handymanin mennä tth:oon, mutta kun miehille on usein niin hemmetin vaikeaa tunnustaa tuommoisia möhlintöjä... Ja mä oon tietty ihan sydän sykkyrällä täällä kun mä tiedän, että siellä se surkeana vikisee nilkka soosina eikä oo saanut varmaan ees särkylääkettä. Mutta ei voi siis syyttää, ettäkö "toiminnan suunnittelupäivä" olisi huonompi nimi kuin tyky-päivä - Handymanin työkyky ei ainakaan parantunut.

Ja nyt on siis hurjana pyrynneen lumen tilalla lähinnä loskaa ja sohjoa. Sitä on helppo vihata. Mut sekään ei ota mua niin kovasti päähän kuin kohta uudelleen tulevat pakkaset ja se kirottu liukkaus, joka seuraa sohjon jäätymisestä. Mä oon kyllä täysin sitä mieltä, että paras talvisää kaupungissa on +3-5 astetta, saa sataa ja tuulla, muttei olla liukasta. Liukkaus aiheuttaa mulle vain mustelmia, lisätöitä ja kivuliaan puolison.

4 comments:

Polaah said...

Ou nou! Toivotaan Handymanin raajalle pikaista paranemista. Seuraamme tilannetta kiivaasti tätä kautta. Over and out.

Anonymous said...

Myös Kallion haarakonttori seuraa tilannetta tiiviisti!

homis said...

Iso mies vikisee kun nilkka on vähän kipeänä... kaikkea sitä kuulee :)

Purisi vaan hammasta prkl...

Pyry said...

Taidankin tästä lähteä Kallion haarakonttorin tarjoamiin hoitoihin!