Monday, November 17, 2008

Hämärän hyssy

Mä kyllä kovasti sitten tykkään tämmöisestä pimeästä vuodenajasta! Ainoa mua pännivä asia tässä on liukkaus - mä oon sen verran tasapainorajoitteinen, että pienikin jäämuru saa mut nurin saman tien kengän alle eksyessään. Mutta siis mun mielestä on kivaa, että on pimeää ja hämärää, kun kaikki tärkeä näyttäytyy silloin valossa ja muu hössötys jää varjoon. Tänään oli mukavaa, kun oli vähän pakkasta eikä yhtään tuulta, niin vaikka tukka märkänä ulkona Porkkiksen kanssa jumpasta tultiinkin, ei tukka jäätynyt. Oli kiva päästä kotiin, jossa on lämmintä. Kaupunki on kaunis ikkunasta katsoen. Ja ihan ulkonakin katsoen. Ja päivällä on kuitenkin kohtuullisesti valoa työpäivän aikana, sekin on mukavaa vaihtelua. Mutta mä oon sään suhteen aika mukautuvainen muutenkin. Tuulesta ja liukkaasta mä en tykkää, mutta muuten kaikki menee.

Käytiin Handymanin kanssa serkkupojan kuusivuotispäivillä. Iso mies jo, ja mä muistan kun se oli ihan pikkuinen vauva ja sillä oli "Mr Nice Guy" -teepaita. Ihan Nice Guy se vieläkin on. Ja sit sen pikkusisko kolmevee on semmoinen ihastuttava halinalle. Pikkusiskon ja Kolmeveen kanssa tehtiin yhdessä jälkiruokia synttäripöytään ja Kolmevee oli siitä ihan pähkinöinä. Oli myös hienoa nähdä, kuinka sen ikäinen osaa jo nätisti käyttää tietokonetta. Se onkin mun mielestä tosi tärkeää, että opetetaan jo pienestä pitäen, kun todennäköisesti koulussa sitä joutuu sitten käyttämään kuitenkin.

Handyman vaihtaa talvirenkaita alle. Pitäis miehen jo pikku hiljaa tulla tännepäin, kun Homiksen peli alkaa ihan näillä näppylöillä ja ollaan menossa katsomaan. Ah, siinä se onkin. Nyt täytyy taas lyhyeen lopettaa.

4 comments:

Lettipitko said...

Mun on nyt pakko kommentoida, että en allekirjoita tätä hämärän hyssyttely - juttua ollenkaan. Se on nimittäin ihan syvältä koko piemys!! Se on pimeyden syy, että iso osa suomalaisista ei kehtaa ostaa mitään värikäitä vaatteita esmes, koska ei ne kuitenkaan mihinkään näy, koska on pimeetä. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Eikä sitten vaateteollisuus kasva ja kaikilla on kurjaa ja verot korkeella.

Mä taistelen pimeyttä vastaan ihan kovilla: mulla on kotona sarastuslamppu (se herättää mut muuten ihan sika-aikaisin, ei tartte kuin vähän sarastaa, niin mä jo ponkeen ylös) ja töissä kirkasvalolamppu. Ajattelin vielä kotiin toisen kirkasvalolampun ostaa, niin että laitetaan kunnolla pimeydelle kampoihin!

Liittykää kaikki pimeyden vastaiseen rintamaan!!

Anonymous said...

Jotenkin toi hämäräjuttu oli ihan nopolaa.

Mut jos nyt aletaan talven inhokkeja listaamaan, niin mun ehdokas on kylmyys. Rajoittaa minihameiden ja avokkaiden käyttömahdollisuuksia -> en tykkää. Sade myös on huono, tukka menee huonosti. Tuuli samoin. Toivoisin ylipäänsä NTP-olosuhteita.

Lettipitko said...

Nestetasapaino-olosuhteita? Ei tajuu. Normaali tasapaino - olosuhteita?
Naisen takapuoli - olosuhteita?

Elämyskameli said...

Luulis että luonnontieteitä opettava yliopisto-opettaja ois kuullut NTP-olosuhteista! Mun makuun NTP on liika kuuma.

Ja on mullakin sarastusvalo, ollut jo reilusti yli vuoden ja se on kyl hyvä, mutta pimeys rulez! Liian paljon on kelmeää harmautta. Mieluummin reilusti pimeää!