Sunday, November 23, 2008

Elämys!

Nyt on kyttyrä täynnä säätä! Vasta kun mä pääsin intoilemasta pimeyden iloista, niin johan tuli lumipyry. Ja siis alkuun sanottakoon, että lumikinokset ja sohjo on mun mielestä täysin tuomittavia ratkaisuja kaupunkiolosuhteissa, mutta täytyisihän sitä aika kylmäkalle olla, jos ei tykkäisi lumimyrskystä! Aivan mahtavaa oli ajella autoa, kun ei nähnyt juuri mitään, piti arvailla minne kääntyy eikä tiennyt, onko jossain joku hullu jalankulkija edessä. Tajuttoman liukasta ja tuulista mutta käsittämättömän upeaa. Joskin tilanteen täydellisyyttä hieman varjosti se, että lumi jäätyi tuulilasiin röpyliäiseksi pinnaksi ja pyyhkimissä oli jääkokkareita, joten näkyvyys jäi vieläkin huonommaksi. Mutta pääsipä kerrankin kokeilemaan omia erityistilanteen ajotaitoja, ja siitä mä oon tyytyväinen. Vähemmän tyytyväinen mä oon siitä, että Handyman marisi koko ajan takapenkillä että mä ajan liian hitaasti ja muutenkin päin helvettiä ja huonosti ja tapan kaikki onnettomalla ajamisellani. Melkein päre paloi! Siis myös mulla. Mutta ei sitä viitsinyt kovasti alkaa urheilla, kun autossa oli Yläkerran upouusi PS3 ja vielä raskaana oleva nainen ja ennen kaikkea mun tuleva kummilapsi.

Tuommoisissa asioissa Handyman itse asiassa on kaikista rasittavin. Sen mielipiteet on niin jäykkiä ja ehdottomia, että mikään ei niitä horjuta. Nimenomaan autoilussa Handyman kokee olevansa parempi kuin ainakin 90 % ihmisistä ja tuo sen kyllä esillekin älyttömän ärsyttävällä tavalla. Eniten se ärsyttää siksi, että mulla on ollut ajokortti kuitenkin jo yli 10 vuotta ja oon aika monet ajotilanteet sen aikana kokenut (myös tämmöiset lumimyräkät, pimeät ja muut) kuin Handyman alle kolmevuotiaan korttinsa kera. Kuitenkin se luulee, että mua jotenkin pelottaa ajaa ja että mä koen etten oo "tarpeeksi kokenut" tai jotain muuta sontaa. Perhanan kersa.

Nyt takaisin kitaroimaan pikaisesti ennen kuin Handyman tulee kotiin Virallisilta Taloyhtiöasioilta (ovea korjaamasta)!

4 comments:

Katjn said...

Olen yhä sitä mieltä, että handyman ajaa suurimman osan ajasta pelkän pyhän hengen avustamana ehjänä perille. Eikä aina ihan ehjänäkään...

Anonymous said...

Mä en ny halua disauttaa Handymania henkkoht, mutta mua yleisellä tasolla vituttaa että miehet aina kitisee että nainen ratissa ym sontaa, ja luulee että naiset ajaa varovasti siks että ne jotenkin pelkää tai jotain. Vaik ehkä todellisuudessa ne ei vaan haluu kuolla, saati tappaa kyydissä olevia kavereitaan. Ja tilastollisestihan miehet kolaroi paljon enemmän.

Toisaalta nyt kun palelemisen yhteys flunssaan on todistettu, niin ehkä myös pian todistetaan autoilun penistä suurentava vaikutus, joka miesten keskuudessa on tunnettu perimätietona jo kauan.

PS: Mä inhosin tota lumimyrskyä. Joka hetkeä.

Pyry said...

1) Sukupuoli ei liity ajotaitoihin mitenkään enkä oo ikinä väittänyt mitään tähän liittyvää
2) Kritiikkini koski tänäänkin vain sitä, että mielestäni vauhdin alentaminen saattaa useissa tilanteissa lisätä onnettomuusriskiä. Tästä syystä nopeutta alentamalla ei voida lisätä turvallisuutta kaikissa tilanteissa. Vaaratilanteet eivät aiheudu nopeudesta vaan nopeuseroista: tästä syystä mopoilukin on kielletty moottoritiellä.
3) Autoiluun kuten muuhunkin liikenteeseen liittyy aina onnettomuusriski. Ajamalla autoa luovumme osasta turvallisuutta voidaksemme liikkua sujuvasti paikasta toiseen. Jos tämä vaihtosuhde ei miellytä, ajotavan tarkistamisen lisäksi kannattaa varmaan harkita muita liikkumismuotoja tai pysymistä siellä missä on.

Polaah said...

Mitä, onks Handymanin ajokortti vasta taaperoiässä?!? Oho. Oho. Ajotyylistä- ja kommentoinnista päätellen olisin veikannut vanhempaa korttia. Mieletön paljastus!