Tuesday, March 17, 2009

Rahan alttari

Nyt mä oon antautunut rahan vietäväksi. Oon lupautunut ensi viikolla (!) yhdeksi illaksi pahaksi keikkalääkäriksi. Sitä paitsi oon kovaa vauhtia sitoutumassa jatkuvaan säännölliseen keikkalääkäriyteen kolmeksi vuodeksi. Samalla mä myyn ne periaatteet, joiden mukaan mä oon itseni määritellyt ja kuulkaa ihan vain saadakseni auton. Häpeällistä. No mähän teen mitä vain, että Handyman on onnellinen! Saman asian muotoili eilen Metro-lehden tekstaripalstalla nimim. Opetuslapsi seuraavaan tapaan: "Ottaa enempi, kuin on tarve, tässä on ahneus! Miettikää te suurituloiset, mitä te olette Herran silmissä! Helpompaa on kamelin." Joskin Kameli nimenomaan tätä nyt joutuu miettimään ja siitä on helppo kaukana.

Homiksen jengi feat. Homis voitti eilen pöhnäkoripallosarjansa. Valitettavasti tästä ei ole kuvamateriaalia, koska meni tiukoille matsiin ehtiminen eikä ollut a) kameraa eikä b) vaahtosormeakaan mukana. Mutta tunnelma oli katossa! Valtavassa palloiluhurmiossa elettiin, katsojiakin oli poikkeuksellisesti selvästi enemmän kuin pelaajia. Uutena viehättävänä osatekijänä Homiksen jengissä oli hauraan oloinen pitkä poika, jonka olkavarsi oli suurin piirtein mun peukalon paksuinen ja joka tästä syystä saikin multa heti hellittelynimen "Twiggy". Miesparka näytti siltä, että pallon massa oli hänelle aivan liikaa. Mä pelkäsinkin jatkuvasti, että se jossain vaiheessa ottaisi vahingossa pallon kiinni ja murtaisi käsivartensa.

2 comments:

Pyry said...

Aika härskiä vedätystä mun onnellisuudella jos muijalla itellään on kaikkien aikojen autokuume!

Anonymous said...

Lääkärien ahneudella ei ole rajoja!