Tuesday, February 16, 2010

Jäätävää

Säästä valittaminen on aika sää-littävää (heh mikä sanaleikki!), mutta tää on mun blogi ja nyt mun on valitettava. Polanteiseksi painautunut lumi on ärsyttävää, mutta vilkkaille kaduille (esim. Siltasaarenkadulle ja Kaivokadulle) muodostunut jää on vielä pahempaa. Sydän on kurkussa koko ajan. Pelottaa että kaatuu ja murtaa ranteensa eikä pääse uimaan. Potilaat kaatuukin ja änkee vastaanotolle. Ehkä pahinta on se, että mä oon oikeesti menettänyt uskoni kevääseen. Viikonloppuna kuului linnun liverrystä, mikä piristi hetkeksi, mutta kun maata katselee, on vaikeaa uskoa että se sulaa ikinä pois. Tai jos sulaakin, niin ihan varmasti pari kuukautta on kamalan liukasta. Mä suren tätä jo etukäteen. Mä venäytän herkästi kylkeni liukkailla.

Huonot leffat surettaa mua. Pari viikkoa sitten mä olin flunssassa kotona ja viihdytin itseäni hyvillä leffoilla, katselin yli vuosi sitten nauhoittamani Crying Gamen ja Terminaalin. Ne oli molemmat ihan kivoja, Crying Game jopa ensiluokkaisen erinomainen. Viime viikonloppuna teki mieli oikein oikeeseen leffaan ja kävinkin kahdessa: perjantaina näin entisen työkaverin kanssa Did You Hear about the Morgansin ja lauantaina Lettiksen kanssa Valentine's Dayn. Morganit oli ihan ookoo, jopa vähän hauska joissain kohdissa, mutta Sarah Jessica Parker on kauheen kamala. Se on niin onneton lässyttäjä että hermo menee. Se oli suurin ongelma Sinkkiksessäkin. Morgania ennen näytettiin muuten Sinkkis 2 -traileri ja valitettavastihan mä varmaan käyn katsomassa senkin ihan nuoruuttani etsiessäni. Valentine's Day oli ihan hirveen huono. Todella kelvoton elokuva. Harmitti, että niin moni ihan oikea näyttelijä oli lähtenyt siihen. Se oli kuitenkin vain halpa Love Actually -kopio ja todella niin huono, ettei sitä todella kannata katsoa. Samaa kaliiberia kuin Shopaholic, eri syistä tosin.

Hei kiitti muuten kaikista ravintelikommenteista! Lisää suosituksia kaivataan etenkin Kallio-Alppiharju-akselilta, mutta myös keskustasta. Onko kukaan muuten käynyt Flemarilla olevassa Auringonlasku-kiinalaisessa (tai Auringonjoku ainakin)? Siis siinä Soul Kitcheniä vastapäätä? Mä oon miettinyt että onkohan se oikea kiinalainen. Porvoonkatu-Viipurinkatu-seudulla on kuitenkin useampia pitsakiinalaisia, jotka on niin kummallisia, ettei tuu mentyä.

Elämyskameli suosittelee
The Crying Game

6 comments:

Pyry said...

Se Flemarin kiinalainen on Aamuaurinko, hevosmiesten tietotoimiston mukaan just hyvä.

Anonymous said...

AK-kadulla on hyvä kiinalainen!

Elämyskameli said...

Onko se AK-kadun kiinalainen just se Peking? Täytyis tutustua näihin Harjun kiinalaisiin nyt, kun ainoa seudun hyväksi koettu kiinalainen on kuitenkin aivan toisessa peruspiirissä sijaitseva Ken Yau.

Anonymous said...

Se on varmaan se.

Anonymous said...

Niin ja mun mielestä säästä saa valittaa vapaasti, koska se on inha olosuhde johon ihminen ei voi vaikuttaa. Ehkä silloin ei tarttis valittaa, jos on ite toivonut kyseistä sääilmiötä, vaikka ei se toivominen asiaan vaikutakaan.

Rami Lindström said...

Viime kesänä eksyin Aamuauringon buffet-pöytään lounastauolla ja oli kyllä ihan kelvollinen! Henkilökunnan puuttuvat konsonantit takasivat autenttisuuden.