Friday, February 5, 2010

Oikeutta

Kävin tänään 63-vuotispäivillä, jotka järjestettiin korkeimman hallinto-oikeuden toisen kerroksen kahvihuoneessa. Ihan mielzit bileet! Bileisiin osallistui runsaasti virkamiehiä sekä hillitysti (sic!) pukeutunut Långstrump ja juhlakalun tyttären ominaisuudessa uimakaveri Gee. Mulla ei oo aiemmin ollut suuresti asiaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen, joten talo oli vieras. Onneksi syntymäpäiväsankari (ei Runeberg) esitteli talon kuntosalin, istuntohuoneet, kirjaston ja erityisherkkuna K. J. Ståhlbergin työhuoneen. Tosi hieno rakennus se on! Upeat huoneet. Sääli että se on virkamiesten kansoittama. Tarjolla oli monenlaista pientä syötävää sekä viiniä, olutta, kossua ja appelsiinimehua. Juomat oli valittu tyypilliseen virkamiesmakuun, mutta koska mä oon vain viransijainen, niin en oikein mistään välittänyt. Appelsiinimehua siinä sitten kiukulla vetelin.

Huomenna on ne ennalta kammotut häät. Ne alkaa siis klo 13, matka kestää 3,3 h, mutta sinne pitää toki lähteä täältä jo kahdeksalta, ettei vaan myöhästytä. Mä suostuin tähän, koska itsekin oon vähän hysteerinen myöhästelynvälttäjä, mutta kuitenkin hampaita kiristellen, kun mulle riittäis hyvin puolen tunnin marginaali. Nyt kuitenkin alkaa jo vähän keittää, kun epävirallinen matkanjärjestäjä eli kyyditettävä anoppi on sitä mieltä, että eihän sieltä voi aikaisin lähteä kun pitää tanssia ja juhlia myöhään yöhön. Mun mielestä pitäisi lähteä viimeistään puoli seiskalta, jotta päivärytmi ei heittäisi ihan häränpyllyä. Tästä ei kuitenkaan voi protestoida, koska huomenna on paitsi ne häät, myös anopin syntymäpäivä eikä sankarille voi ryppyillä. Jos mua väsyttää maanantaina töissä, niin mä syytän sitä.

Elämyskameli suosittelee
Hauskimmat kotivideot ja Handymanin hihitys

2 comments:

Anonymous said...

Synttärit oli kyl mahtavat, ja niiden jatkot vasta oudot olikin, mut puidaan sitä sit joskus. Ja ite synttärisankari on niin ihku kun se on niin innoissaan! Ja Ståhlbergin huone oli ihan ässä.

Anonymous said...

Niin ja siveä asu johtui siitä et tulin suoraan töistä asiakastilaisuudesta!