Monday, October 18, 2010

Kohu

Mä aion työntää lusikkani nyt itselleni rasittavaan ja työlääseen soppaan. En katsonut Homoiltaa, koska mulle oli selvää jo etukäteen, että homojen avioliittoasiasta on monta mielipidettä, joista kaikki ei ole samanlaisia kuin mun mielipiteet. Suomessa on mielipidevapaus, joten ihan vapaasti. Jos joku haluaa erota mistä tahansa kirkkokunnasta tai muusta kerhosta, niin sekään ei mua kiinnosta. Mä haluaisin nyt purnata lehdistön harhaanjohtavista otsikoista kirkosta eroamisen suhteen. Tänään kerrottiin, että suurin osa eronneista asuu etelän suurissa kaupungeissa sekä Oulussa. Missään uutisoinnissa ei kerrota, että kaikista seurakunnista ei voi erota eroakirkosta.fi-sivuston lomakkeella vaan esim. Helsingissä täytyy eroajan lähettää itse vapaamuotoinen eroilmoitus sähköpostilla seurakuntaansa. Eroakirkosta.fi-palvelu toki lähettää valmiin pohjan eroa haluavan sähköpostiin, mutta sen lähettäminen omaan seurakuntaan voikin monesta tuntua ylitsepääsemättömän hankalalta. Toki monessa kaupungissa (esim. Vantaa, Espoo, Turku ja Tampere) riittää nettilomakkeen täyttö. Toistaiseksi kaikki julkaistut kirkosta eronneiden määrät ovat perustuneet eroakirkosta.fi-sivuston antamiin tietoihin, joten niiden on oltava epätarkkoja ainakin helsinkiläisten osalta. Tää epätarkkuus ottaa mua päähän.

Eipä muuta tällä kertaa.

3 comments:

Polaah said...

Mutta muistanpa sen ajan kun eroaminen piti käydä vahvistamassa kirkkoherranvirastossa (itse toki olen syntyperäinen pakana) ja siihen nähden sähköpostin lähetyskin on aika iisii.

Elämyskameli said...

Mäkin muistan sen kuin eilisen! Kun mä erosin kirkosta ensimmäisen kerran, tein juuri niin. Ensin piti selvittää soittamalla, koska kirkkoherranvirasto on auki ja sitten mennä sinne hattu ja passi kourassa eroamaan (ja parin viikon päästä vielä nöyrempänä liittymään takaisin...)

Polaah said...

Ihme veivaamista Kamelilla, eroaa, ei eroakaan.. Ei toi oo normaalin Kamelin toimintaa ollenkaan.