Sunday, February 13, 2011

Hyytävyyttä

Kuului naps ja multa loppui kärsivällisyys. Mä ymmärrän, että jos asuu Suomessa, pitää kestää talvea. Mutta -19,6°C päivästä toiseen ilman että viiden vuorokauden ennusteessa annettaisiin mitään toivoa edes lievästä lauhtumisesta? Tätä vois jotenkin kestää, jos edes tiede keksisi oikeesti toimivia astmalääkkeitä. Damn you science!

Lentomatka hytikylmään Helsinkiin ei ollut yhtään niin elämyksellinen kuin toiseen suuntaan. Kaikki käyttäytyivät asianmukaisesti paitsi ehkä mun perässä portaissa kävellyt täti-ihminen, joka änkesi koko ajan samalle rappuselle ja tervehti stuerttia sanomalla kutentak.

Mä pääsin eilen vihdoin Salutorgetiin, kun Lankomies tarjosi meille siellä joululahjaksi lupaamansa aterian. Mä tykkäsin tunnelmasta ja opettajamaisista tarjoilijattarista. Ruoaksi mä söin muikkuja ja tillimuhennettua perunaa, muikut oli hyviä mut perunaa oli liikaa (eikä mun mielestä paloiteltu peruna oo muhennettua perunaa). Nälkäinen Handyman otti hiillostettua lohta, uppomunan ja pinaattia, josta jäi kuulemma vielä nälkä. Lankomies söi nieriää, varmaan kelpasi kun lautanen tyhjentyi. Jälkkäriksi mä maistoin elämäni ensimmäistä kertaa tarte Tatinia (tähän asti mä oon vain nähnyt Gordon Ramseyn tekevän sitä). Sekin oli ihan hyvää. Vielä jäi listalle kokeiltavaa, ehkä pitää joskus mennä uudelleen!

Handymanin käskystä mun pitää kertoa vielä, että mä innostuin kovasti, kun ostin Berliinistä nenäliinoja. Rossmannilla (paikallinen Tarjoustalo ilman vaatteita) myydään ihastuttavia 10 liinan taskupakkauksia perhekoossa ja ne on tosi halpoja: 81 pakkausta (yht 810 liinaa) yhteensä 2,75 e! Ja pakkauksissa on vielä eläinvauvojen kuvia. Vähemmästäkin innostuu.

Elämyskameli suosittelee
halvat nenäliinat

10 comments:

Anonymous said...

ne on hyviä nenäliinoja, kesän kultasilta päiviltä muistan, kun annoit niitä mulle moneen tarpeeseen!!!

joo, toi kylmyys on aika perseestä. varsinkin ton astman takia. mäkään en oikeen tykkää kun en pääse ulos porsun kanssa.

Polaah said...

Onko ne niitä samoja joilla oot antanu Kallen leikkiä? Ne on hienoja!

Ja toi kylmyys on hanurista, monella tapaa. Ei siitä ainakaan kenellekään mitään hyötyä ole.

Elämyskameli said...

Just niitä samoja liinoja. Ne on tosi hyviä. Ja siis kamaan 81 pakettii alle kolmen euron!

Joo siis lumikaan ei oo niin paha kuin toi kylmyys. Liukastakin on yleensä vain paikoitellen, kylmää kaikkialla. Ja lämpötila ei lupaa mitään nousun merkkejä. Täysi järkytys!

HeliX said...

foreca lupaa kovien pakkasten jatkuvan ainakin lauantaille asti. Vaatetta voi aina laittaa päälle riittävästi, mutta kun naama jäätyy - sen sijaan koiran naamaa ei palella, joten sen mielestä lenkkien lyhentäminen pakkasen takia ei ole ok.

Monin paikoin olisi helpompi liikkua luistimilla kuin kengät jalassa. Yksi näitä paikkoja on Lapinlahdenkatu tuossa sairaalan edustalla. Kaupungilla on varmaan pulaa potilaista, joten alueen hiekoittamatta jättäminen on ehkä hyvä keino hankkia lisää lonkka-/ranne-/nilkka-/olkapäämurtumia viattomista ohikulkijoista tai esim. rutiini-verikokeisiin tulijoista.

Anonymous said...

Joo, mä yhdyn myös pakkasen disautukseen! Tänään pystyin viel pitään etätyöpäivän (mikä on sinällään perseestä koska tuntuu ihan sunnuntailta), mut huomenna on pakko lähtee toimistolle. Mut sentään kämpässä on lämmin, ei tartte sentään lähtee toimistolle siks että himassa ei tarkene, kuten viime vuonna --> eläköön polyuretaanivaahto!

Mut hei kamaan, 810 nenäliinaa?! Kuulostaa lähes hepulilta. Tai pihinä-Pitkäsyydeltä. Onneks oot selkeesti jakanu niitä lähipiirille että ehdit elinaikanas ne käyttää. Toisaalta mikäs sen messevämpi perintö.

Elämyskameli said...

Ja siis huom huom ne nenäliinat oli edellisestä pakkauksesta, josta oli enää 30 liinaa jäljellä, joten nyt oli pakko ostaa uusia. Eli mä oon jo jonnekin hassannut ainakin 780 nenäliinaa vuoden sisään! Mut mun nenä toimii vasomotorisesti.

Lettipitko said...

Eeppinen nenäliinakeskustelu. Ei ihme, että mä olen alkanut lipsua lähinnä J-Tukin blogin seuraajaksi.

Polaah said...

Hyytävyyttä on muuten hiton hieno sana. Sanokaapa monta kertaa se peräkkäin, kuulostaa hienolta. Ei varmaan luonnistuis ulkomaan eläjiltä tuo sana.

Elämyskameli said...

Lettipitko: keskustele ite paremmin! Tai kirjoita ite semmoisia blogipostauksia, joihin tulee keskustelua muusta kuin nenäliinoista. Ja huomaa: tää on jo yhdeksäs viesti enkä mä oo kirjoittanut edes puolia niistä yhdeksästä!

Polaah: mäkin aloin ihailla tota sanaa, kun olin sen tohon postannut.

Lettipitko said...

J-Tuk kirjoittaa Glamyyristä! Esmes siitä miten great lenghts pidennykset on maailman parhaita ja että se on saanut Artolta lahjaksi poron. Helmeä!

Mutta tosissaan, toi mun edellinen kommentti on vaan kyyninen läpilyönti.