Friday, September 30, 2011

Facebookin konflikti

Mä en yleensä klikkaa kenenkään muun fb-linkkejä paitsi Vilungin. Tämä siksi, että Vilunki postaa takuumielenkiintoisia ja hauskoja linkkejä, jotka eivät ole viiruksia tai spämmejä tai mainoksia. Kaikilla ei ole näin. Mulla on huonoja kokemuksia monien muiden linkeistä. Tänäänkin painoin veltosti Simpsoneita katsoessani jonkun Handymanin sukulaisen Homer-aiheista linkkiä ja paitsi etten mä nähnyt Homeria, Safari avasi viisi sivua mainoksia ja se pirullinen valelinkki postautui mun seinälle enkä mä huomannut sitä ennen kuin puolen tunnin jälkeen ja sittenkin vasta ystävällisen kaverin huomautuksesta. Mä en tajunnut koko juttua, koska en ollut edes keskittynyt asiaan. Minä typerys. Handymanin linkkejä ei klikkaa kuin masokistit ja monen muun linkit on joko vanhoja uutisia tai tylsiä ja liian vakavia artikkeleita. Ainoa poikkeus on nasevasti otsikoidut blogikirjoitukset. Niitä mä jaksan lukea. Jos joku lähettää mulle linkin, sen mä tietty katson, koska siinä on ajateltu mua henkilökohtaisesti. Mä luulen, että suuri osa feisbuukkilaisista käyttäytyy linkkien kanssa samalla lailla enkä suinkaan luule kenenkään täälläkään noita mun linkkejä katsovan, enemmänkin ne on mulle muistiksi.

Mun työhistoria on ollut kauniisti sanottuna repaleinen ja mä oon vaihtanut työpaikkaa melko usein. Huolimatta hattaruudestani mä oon yleensä suunnitellut työasiat kuitenkin tarkasti ja tykkään tietää ainakin puoli vuotta eteenpäin, milloin mä oon menossa töihin minnekin. Esim. nykyisen, 1. syyskuuta alkaneen työsuhteeni mä sovin jo helmikuun alussa. Pidän siis suorastaan kummallisena, että seuraavan työstintin mä sovin vasta eilen. Maaliskuun alussa mä vaihdan taas, näillä näkymin kuitenkin vähän pidemmäksi aikaa. Sitten tulee nimittäin erikoistumisessa yliopistosairaalavaihe. Mä luotan täydellisesti siihen, että mun kärsivällisyys kestää, koska sitten työpaikka on niin iso, että työpaikka ja -tehtävät vaihtelevat 1-2 kuukauden välein. Sitten mä pääsen jälleen myös öisin töihin. Mä odotan sitä melko kauhistuneena, koska mä oon nyt kehittänyt täydellisen arkiunirytmin: 22:15-05:40. Päivystäminen laittaa rytmin ihan sekaisin, mutta silti vielä enemmän mua huolettaa se, että joudun valvomaan ja siinä mä oon tosi huono.

Elämyskameli suosittelee
Vilungin linkit

2 comments:

Vilunki said...

Alan pitää tästä Kamelin tyylistä!

Pyry said...

Päinvastoin, aika paska poushtaus