Thursday, May 17, 2012

17. toukokuuta

Tänään on toukokuun 17. päivä. Tänään Porkkis ja AaOo viettävät nelivuotishääpäiväänsä, onnea! Tänään on kulunut päivälleen kolme vuotta siitä, kun me muutettiin Vuosaaresta itäiseen kantakaupunkiin ja päivälleen nolla vuotta siitä, kun Rampo muutti Vantaalle. Onnea uuteen kotiin! Se Vantaan kolkka, johon Rampo muutti, on minulle kovin läheinen, koska asuin lapsuudessa naapurikaupunginosassa. Kyllä on nykyisin vantaalaisilla opiskelijoilla helppoa. Kun minä olin vantaalainen opiskelija (kolme vuotta!), ei ollut mahdollista saada Helsingin sisäistä opiskelijalippua (vain Helsingin sisäinen aikuisten lippu tai edellistä muutaman markan kalliimpi opiskelijaseutulippu olivat vaihtoehtoina). Nykyään vantaalainen opiskelija voi halutessaan ostaa vaikka Espoon sisäisen lipun, jos on päästään sekaisin tai asuu Länsi-Vantaalla. Puhumattakaan siitä, että niinä aikoina opiskelijat saivat lipuistaan vain 25 %:n alennuksen (nykyään 50 %). Kyllä on nykyään asiat hyvin.

Mä kävin tänään toistaiseksi viimeisen kerran personal trainerillani. Nyt mulla on saliohjelma, joka on hyvä. Mä sanoin rehellisesti pt:lle, että en aio kesällä juurikaan käydä salilla, koska Uimastadionin haaskaaminen tuntuu rikokselta. Taivuin kuitenkin painostuksen voimasta lupaamaan, että käyn kerran viikossa salilla ja pilateksessa myös kesällä. Oikein masentaa. Sisäliikuntahan on kerrassaan mukavaa liukkaalla tai kylmällä kelillä, mutta siksi on kesä, että voisi olla ulkona. Toivottavasti tulee niin kuuma, että sisälle ilmastoituun tilaan meneminen tuntuu hyvältä idealta. Näillä +15-19 asteen lämpötiloilla ulkona on täydellistä.

Elämyskameli suosittelee
ulkoliikunta

3 comments:

hanna said...

tänään 17. toukokuuta on myös Norjan ja Naurun perustuslakipäivä ja DRC:n vapautuspäivä. tästä lisää http://en.wikipedia.org/wiki/May_17

t-maisteri

Pumpumkatti said...

Siis jopa meikäläinen on tiputtanut salitreenit yhteen kertaan viikossa! Ei liene suuri synti pettää se lupaus, jos ei huvita kökkiä sisällä ;)

Elämyskameli said...

Norja ja Nauru kuulostaa ihan joltain komediaseurueelta.

Mulla on sellainen tunne, että jos päivystys tai päivystysvapaa osuu pilatespäivälle, niin jää salikertakin sillä viikolla väliin. Nyt mieli on parempi, kun sä annoit mulle luvan joskus pinnata.

Aion kuitenkin sen verran totella, että teen pari pilatesmuuvia sekä takareisivenytykset päivittäin. Sitä varten mun pitää hommata jumppamatto ja kuminauha - ihanaa, pääsee ostoksille!