Tuesday, May 8, 2012

Terveisiä Afrikkaan!

Mä sain ilahduttavaa palautetta - Afrikassa on Elämyskameli-fani! Kiva että jossain. Tämän päivän päivityksen myötä haluan lähettää terveisiä Sambiaan.

Mä en tiedä Afrikasta mitään. En oo koskaan käynyt missään päin Afrikkaa, en ees Kanarian saarilla. Kovasti kiinnostaisi mennä vaikka Botswanaan, koska Alexander McCall Smith kirjoittaa siitä niin kauniisti. Tai minne siellä kannattasi mennä? Tunisia, Egypti tai ne Kanarian saaret ei kiinnosta. Onko suosituksia?

Kesäkausi on alkanut, Uimastadion aukesi eilen. Hetihän sinne piti mennä ja koska siellä oli niin upean siistiä, niin tänään uudelleen. Osa vanhoista tutuista on jo nähty, esimerkiksi Hulluna Huutava Kiukkuinen Uimavalkku ja Vanttera Vesihyppyjantteri, mutta monet kaverit antavat vielä odottaa tapaamistaan. Näitä ovat esimerkiksi Hullu Hattara, Toimelias Tummatukkainen Koiraa Uiva Työikäinen sekä Punatukkainen Huijari. Uimastadionilla on niin kivaa, että jopa yksinään vesijuoksu on siedettävää. Vesijuoksun alkuosa tuntuu usein mahdottoman raskaalta etenkin nyt siitepölyaikaan, mutta vartin jälkeen jalka alkaa luistaa ja sitten kolme varttiakin tuntuu liian lyhyeltä. Stadikalla on myös nyt alkuaikana varsin rento meininki - saunassa ventovieraat juttelevat keskenään ja kukaan ei irvistele vesijuoksuradalla. Mä oikeastaan salaa vähän toivon sateista ja viileää kesää, että Stadikan spesiaali tunnelma säilyisi.

Siitepöly on aiheuttanut perheessäni ongelmia. Mun oireet on ällistyttävän lieviä, mutta Handyman kärsii enemmän kuin koskaan. Etenkin jätkän silmät on kauheen näköiset. Ne on olleet jo pari viikkoa rajun punoittavat ja turvonneet eikä suun kautta lääkitys oo riittänyt. Eilen mä kävin ostamassa sille silmätippoja, mutta Handyman ja silmät on huono yhdistelmä. Handyman menee ihan kiltisti selälleen ja suostuu laittamaan kädetkin selän taakse, ettei pysty huitomaan, mutta tippojen laittaminen on silti ihan mahdotonta. Heti kun pipetti tulee alle puolen metrin etäisyydelle päästä, silmät menee kiinni ja Handymanin suusta alkaa päästä hiljaista valitusta. Se on refleksi. Mä en tajuu ollenkaan - onhan moni lääketieteellinen juttu nyt aika ikävää, mutta eihän silmätipat ees satu! Tätä sit riidellään joka aamu ja ilta. Onneksi sentään Zaditen on helkkarin toimivaa tavaraa - vaikka tänään aamutippa meni luomelle, on silmien kutina palannut vasta iltapäivällä. Toivottavasti koivukausi loppuu pian. Mun hermot ei kauaa kestä.

Mä kävin taas tutustumassa hakutermeihin, joiden avulla mun blogiin päästään. Ne vaihtelee vähintään kuukausittain. Osa on aika itsestäänselviä ("blog linnanmäen uusi ravintola", "kisuja" tai "6 nimmt"), osa vähän harhaanjohtavia ("christiane f huumeasema zoo"), mutta osa kerrassaan hulvattomia ("harjulan seljänne" tai "isohuulinen eläin"). Se mua hämmästyttää, että viikon sisään on Kameliin tultu 15 kertaa Venäjältä, pari kertaa Saksasta ja kerran jopa Argentiinasta. Ehkä ne on niitä mun bottikavereita!

Elämyskameli suosittelee
Uimastadion kaikesta huolimatta. Melkein pitäis laittaa sydän.

13 comments:

Ranpo said...

Mä voin kertoa sit syksyllä et kannattaako Etelä-Afrikkaan matkustaa!

Anonymous said...

afrikkaan joo! minne, riippuu mitä haluat. Sambiassa, Zimbabwessa ja Botswanassa on ihania ihmisiä. Botswana on vehreä ja todella kaunis, Okawangon suistoalue vertaansa vailla. Namibiassa on ihanat hiekka-aavikot, mutta myös eläimiä (kuten kaikkialla muuallakin eteläisessä Afrikassa) ja kauniita, vähän vehreämpiä maisemia. Etelä-Afrikka on helppo (helpoin ja länsimaisin kaikista eteläisen Afrikan valtioista) ja takuuvarma kohde eläinbongarille. Kapkaupunki on aivan ihana ja Garden Route vertaansa vailla jos haluaa ajella autolla upeissa maisemissa.

Stadikalle pääsyä odotellen
HL

Elämyskameli said...

Oh, mainioita vinkkejä! Kunpa sinne ei olisi niin pitkä matka.

Pumpumkatti said...

Ihme neitejä noin meidän ukkelit ;)
Meillä ei pidetä silmiä selän alla vaan niillä koitetaan ihan tosissaan estää silmää sulkeutumasta - huonolla menestyksellä. Onneks Mikolla ei oo allergiaa!

Elämyskameli said...

Handyman ei opi millään pitää silmiään selän takana vaikka se kuinka yrittää.

Anonymous said...

huomasin juuri, että käytin ilmaisua "vertaansa vailla" kahdesti edellisessä kommentissani. Olen syvästi järkyttynyt tästä tilanteesta, joka osoittaa ilmeisen kielellisen köyhyyteni.

Lettipitko said...

Laita Handyman nenäkortisonille. Tehoaa myös silmiin ja mutta bonuksena se laitetaan nenään! Aamulla on mukava laittaa jokaiseen kasvojen alueen reikään jotain anti-allergia-ainetta.

Elämyskameli said...

Ehdotin nenähoitoa juuri sen takia että lääketehtaat väittää sen auttavan silmiin. Potilas ei vaikuttanut motivoituneelta. Ehkä se johtuu siitä, etten mä osannut mainostaa hoitoa oikein, kun en itse oikein usko sen tehoavan riittävästi vaikeaan konjunktiviittiin.

Pumpumkatti said...

Mä pidän aina silmät selän alla, koska se on niin mukavaa :D
Nenäsuihkeet sen sijaan on inhottavia. Paljon helpompaa on nykästä alaluomi horolleen ja kaataa sinne kauhallinen tippoja!

Elämyskameli said...

Mä en oo vielä kohdannut nenään annosteltavaa lääkettä, joka muuttaisi taudista riippumatta mun vointia mihinkään suuntaan suussa tuntuvaa pahaa makua lukuunottamatta. Toisaalta mä en oo kokeillut kokaiinia. Sen tehoon mä uskon.

Lettipitko said...

Mulla toimii. Ja siitä on kyllä ihan näyttöäkin että toimii, siis sellaisissakin tutkimuksessa joissa on n>1.

Elämyskameli said...

Aivan, muuten kai ei lääketehtaatkaan saisi niin väittää.

Bingo ja Jose said...

Kerrassaan ihanaa eli vertaansa vailla on palata kahden viikon lomalta (Mirden ja Saken luota!) ja lukea kaaaikki valiin jaaneet Elamyskamelijutut kerralla ja saada viela terkkusia, ah, Sambia kiittaa terveisista ja toivottaa samalla iloista Africa paivaa!

Erityisen ilahduttavaa on, etta uimastadikkakausi on taas alkanut ja tutut hahmot palaavat juttuihin. Niita huomaa talvisin hieman ikavoivansa :/.

Reissaaminen etelaisen ja itaisen Afrikan maissa (otetaan Somalia laskuista) on erityisen leppoisaa ja mukavaa. Henkilokohtaiset suositukset autottomalle ensikertalaiselle on Tansania, Namibia ja Etela-Afrikka. Ai ai, kaunista ja helppoa reissuntekoa eika aikaerokaan vaivaa Suomesta tultaessa.

Iloa Helsinkiin!