Saturday, September 8, 2012

Kuutamohaikailua

Me käytiin eilen Pumpumkatin kanssa Stadikalla uimassa (lue täältä viiltävä analyysi!). Mainio reissu - mukava tihkusade piti hiukset kosteina ja vesi oli lämmintä. Stadikka mainosti ensi perjantain kuutamouintia. Mä tuun perjantaina Naantalista Helsinkiin, juna on kahdeksalta perillä. Sen jälkeen voisi mennä kuutamouimaan, jos iho ei oo ihan ryppyinen kylpylän jäljiltä. Mä en oo koskaan kuutamouinteihin osallistunut, mutta voisin kuvitella sen olevan tunnelmallinen tilaisuus - leppeää musiikkia, hämärää ja ehkä kynttilöitäkin. Kuulostaa aika spesiaalilta.

Mä oon ylpeä Nokiasta. Yhtään ei kiinnosta Lumia 920:n mainossekoilu, vaan ihan niiden perustehtävän hoitaminen ilahduttaa. Mulla ei oo ollut Nokian puhelinta nyt muutamaan vuoteen ja silloin kun oli, ei Nokian valikoimissa ollut kosketusnäytöllisiä puhelimia. Tällä viikolla kuulin tapauksesta, jossa kuusikymppisen miehen viisi vuotta hyvin palvellut E61i oli mennyt rikki. Toki sen tilalle oli saatava uusi nokialainen ja kavereidensa kokemusten innoittamana tuo perusmies oli ostanut Lumia 900:n. Kyseinen herra on muodollisesti insinööri, käytännössä toimistoviineri ja kokee saksetkin hiukan liian teknisenä laitteena. Kuitenkin käyttäjä oli itse puhelinta näpytellen oppinut soittamaan ja vastaamaan puheluun, lukemaan ja kirjoittamaan tekstiviestejä ja yhdistämään Lumian autonsa handsfree-systeemiin. Se oli mun mielestä hienoa, tuollaisia puhelinten pitäisikin olla. Toki apua tarvittiin sähköposti- ja internetasetuksien kuntoon saamiseen, mut niihin enemmänkin tech-literatet ihmiset tarvitsee joskus apua. Hyvä Nokia!

Elämyskameli suosittelee
kuutamouintiseuraan liittyminen

No comments: