Sunday, May 12, 2013

Kevään paras uutinen

Mä oon innoissani, koska mun prolapsivaiva on selvästi helpottanut. En mä edelleenkään pysty kilometriä pidempään kivuitta kävelemään, mutta julkisten kulkuneuvojen turvin mä oon jo melko kykeneväinen. Toki mä oon maailman hitain kävelijä, koska ihmisten tavallinen kävelyvauhti on mun pakaralle liikaa, mutta pääsen sentään etenemään. Enää epämukavat työasennot (=vatsan uä) on sietämättömiä. Aika hyvin menee siis ja olen varsin tyytyväinen tilanteeseen.

Kävelyvammani vuoksi en mielelläni kävele ihmisten seurassa, koska huomaan monen hidastavan ja jopa pitävän taukoja, jotta ehdin mukaan. Se nolottaa. Handymanin seurassa se ei hävetä, koska me ei olla sitten seurustelun alkuaikojen kävelty vierekkäin kadulla kuin poikkeustapauksissa. Nyt kuitenkin oli puhetta, että mentäisiin Fotografiska museetiin ja koska sinne on keskustasta ainakin parin kilometrin kävelymatka eikä käytännössä hyviä liikennevälineitä, mä en oikein voinut mennä sinne. Toisaalta kaunis ilma houkutteli mut ulkoilemaan. Ehdotinkin siis, että Handyman ja Långstrump menisivät museoon ja mä ulkoilisin. Matkaseura tuntui harmistuvan, melkein suutahtavan. Rehellisin syy jättäytyä museomatkasta oli se, etten mä halua hidastaa muiden matkaa, koska se on niin halvatun kiusallista, mutta tunnen silti tehneeni oikean päätöksen. Pääsin nimittäin raitiovaunumatkalle uuteen Tukholman raitiovaunuun ja tulin Skansenille, jossa voi istua ulkona pöydän ääressä kirjoittamassa blogia T-paidassa, katsella kun naakka pomppii ja ihailla liehuvaa keltaristilippua. Pöydässä lukee "Clara fr. White Trash V-tuna". Mä en oikein tiedä, että mikä tää Skansen on, mutta ruotsinkirjoissa tää oli aina mitä kiinnostavin paikka. Jos täällä on aina tällaista kesäistä, lämmintä ja mukavaa, tulen toistekin. Ehkä mä kohta lähden (hitaasti) kävelemään tuonne missä muut ihmiset on. Hitaammin kuin he, toki.


Mä en yleensä suuremmin pidä vissystä. Se ei maistu hyvältä, mieluummin juon vettä. Lisäksi kuplat ovat häiritsevän aggressiivisia. Ruotsissa Långstrump haluaa aina maistaa uudet Loka-vedet (Loka on siis paikallinen vissytuotemerkki). Tällä kertaa sesonkimakuina on Lemon pie, Strawberry ice cream ja Chocolate shake. Kuulostavat kammottavilta. Mä kuitenkin uskaltauduin maistamaan tuota lemon pie -vettä ja se on yllättävän hyvää! Aika pehmeän makuinen ja miedosti kuplitettu vissy on maustettu sitruunalla ja vaniljalla ja se on oikeasti toimiva yhdistelmä. Muita en ole uskaltanut maistaa, mansikkajäätelövesi tuoksuu hubbabubbalta ja suklaapirtelövesi Vesseli-kaakaojuomajauheelta. Eivät houkuttele. Mutta huraa - kelpo vissy on löytynyt!

Elämyskameli suosittelee
Skansenin kevät

3 comments:

Katjn said...

Helpottavaa että on joku toinenkin, joka ei tiedä, mikä Skansen on. Se kuulosti ruotsinkirjassa kyllä tosiaan aina joltain vähintään Atlantikseen verrattavissa olevalta paikalta.

Anonymous said...

Haluan korostaa, että kukaan ei suutahtanut!

Nimim. "Mukana ollut"

Elämyskameli said...

Skansen oli kaukaa katsottuna vähintään Atlantiksen veroinen paikka. Siellä oli lamppuja kuin vuoristoradassa ja heti portin sisäpuolella oli pystysuora korkea kallio. Arvelen sen olevan joko törmäilyautorata tai kalliokiipeilyharrastuspaikka.

Nimimerkille: kiva kuulla!! Jotenkin mulla oli sellainen tunne, että seurue olisi halunnut syödä mun aivot Hannibalin tapaan ja olinkin hiukan allapäin siitä. Kiva jos näin ei ollutkaan!