Friday, April 24, 2009

Poistukaa rauhallisesti muille sivuille, täällä ei ole mitään nähtävää!

Kameli on häpeissään hitaasta päivitysfrekvenssistä. Syy tähän on rehellisesti se, ettei mitään ole tapahtunut eikä tällaisessa tilanteessa blogisuoni syki. Kiinnostavin sattumus tällä viikolla oli kiukkuinen naapuri, joka soitti mun kännykkään muutama päivä sitten vaatien saada taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Handymania langanpäähän. Sain aika tovin selittää naiselle, että Handyman ei ole tavoitettavissa tässä numerossa vaan on paljon parempi soittaa hänen omaan puhelinnumeroonsa, jonka rouva oli myös saanut numeropalvelusta. Kesti jonkin aikaa saada naista ymmärtämään, että minulle ei todellakaan kannata marmattaa, koska en tiedä taloyhtiön asioista yhtään mitään ja kiinnostaa vieläkin vähemmän.

Olin selvästi erheessä luullessani, että kevät alkoi jo pari viikkoa sitten. Vaikka terminen kevät alkoi näillä seuduin tänä vuonna jo 29.3.09 eli samana päivänä kuin keväästä ensimmäisen kerran vouhotin, puuttui tuolloin oleellisia keväänmerkkejä katukuvasta. Katupölyä ei juuri ollut, Handyman ei niiskuttanut siitepölyallergiaansa eikä missään ollut vielä tepastelevia spurguja. Tällä viikolla olen kiinnittänyt erityistä huomiota spurgujen tallustelutaipumukseen. Jokaisella vuosaarelaisorrella istuu useita spurguja, kuten talvellakin, mutta nyt nämä hymyilevät ja paistattelevat päivää. Lisäksi joka kadulla tepastelee 1,5-vuotiaan tahtia kädet selän takana sänkinen spurgu. Samat kaverit jättävät tulematta terkkariin, koska kuka sitä keväällä sairastaisi. Näin keväällä voisi melkein ryhtyä spurgufaniksi, koska nehän on ihan mukavia.

Handyman on luvannut työkaverilleen, että sen kaksi kisumisua voi tulla meille kahdeksi viikoksi hoitoon. Tulevat ensi viikolla. Mua on jännittänyt tää asia jo 1,5 kk, koska mä en tiedä kisuista yhtään mitään. Toisella on kuulemma silmätulehdus ja sille pitää laittaa tippoja. Wtf?! Mä en osaa laittaa edes Handymanille silmätippoja, hädin tuskin itselleni. Handymanin mukaan kissa pitää kietoa pyyhkeeseen tippojen tiputtelun ajaksi. Mä en uskalla jättää niitä yksin kotiin, kun nehän varmaan raatelee koko kämpän ja kamaan me ollaan just muuttamassa täältä pois! Ei tätä ehdi korjata siksi kun uudet muuttaa jos täällä on jotkut villipedot riehuneet. Handyman suhtautuu tähän ihan naureskellen ja selittäen, että ne on hyvinkasvatettuja kisuja, mutta ei hyvä kasvatus takaa sitä, etteivät ne menisi paniikkiin vieraassa paikassa. Mä suhtaudun tähän erittäin epäilevästi ja negatiivisesti, mutta silti ne on nyt tulossa. Ja Handymanistahan ei saa mitään tukea tällaisissa asioissa - kello on nytkin 19:14 perjantai-iltana ja se on vielä töissä! Voi minua poloista!

No comments: