Sunday, April 5, 2009

Windows '09

Flunssa parani Sarvikuonolla. Olin siis melkein koko viikon saikulla ja se olikin tylsää. Odottelen ensi työviikkoa melkeinpä innokkaasti. Onneksi se on kuitenkin vain kahden päivän mittainen! Keskiviikkona ollaan lähdössä Handymanin kanssa muutamaksi päiväksi pääsiäislomalle ulkomaille.

Asuntokuume on noussut niin kovaksi, että toimenpiteisiin on ryhdytty. Koti on myynnissä, uusi ehdokas jo katsottu. Olo on Handymanin sanoin huigea mutta haigea. Eka näyttö nykyisestä on pääsiäisenä. Toiveena ymmärrettävästi olisi, että tää menisi nopeasti, että voisi sitten lähteä tekemään tarjousta uudesta. Koska meillä on vain yksi tietty asunto mielessä ja toiveissa, on toki hankalan nollan asunnon loukun mahdollisuus. Jos sitä ei saada, on parempi jäädä tähän kuin ottaa joku huonompi. Mutta jännät ajat edessä siis.

Kuten jo aiemmin todettu, kevät on tullut. Nyt se on virallistettu ikkunanpesulla. Tämä on meillä perinteisesti naisen työ. Mun mielestä se on mun työ siksi, että se on mukavaa ja mä oon siinä hyvä, Handymanin mukaan se on mun työ ainoastaan siksi, että Handyman ei pysty akrofobiansa vuoksi ajattelemaan edes ikkunan vieressä seisomista saati sitten avoimen ikkunan edessä puuhailua. Mutta mulle tää siis sopii ihan hyvin, koska puhtaat ikkunat kutsuvat katsomaan itseään. Tänään pesu suoritettiin kahdella eri tuotteella: Kiilto Airi-ikkunanpuhdistajalla ja Cif Windows lasi- & ikkunasuihkeella. Kiilto on huonoa. Se sopii hyvin sisä- ja väliruutuihin, mutta kuraiset uloimmat ikkunat eivät sillä puhdistu vaan niihin jää rengaskuvioita kurapisaroista. Cif pesi uloimmatkin ikkunat täydellisen puhtaiksi, mutta siinä ongelmana on lievästi virtsan ja salmiakin mieleen tuova tuoksu, Kiillon tuoksu on vieno ja ihan hyvä. Cifiä kuitenkin suosittelisin, koska arvostan ennen kaikkea puhdasta ikkunaa, haisu hälvenee pian.

11 comments:

Katjn said...

mä lähetän linkin sun blogiin kuningaskuluttajaan jos jatkat tätä taloustuotteiden testaamista ja kommentoimista. Sitä ohjelmaa ei voi olla kattomatta.. Mun henk. koht. lemppari oli halpissateenvarjotestaus.

Nää word verificationit on muuten tosi pervoja kuten joku onkin jo täällä todennut. Tällä kertaa: inarse

Pumpumkatti said...

Saarioisten mämmi voitti kunkun mämmitestin, joten sitä meille ostetaan ens viikolla :D

Elämyskameli said...

Kuningaskuluttaja on kyllä erinomainen ohjelma. Mun mielestä klassisimpia vertailuja on olleet nenäliinavertailu, vesijuoksuvyövertailu ja tähtitorttutaikinavertailu.

On kyl tosi hyvä, että nyt on löytynyt optimaalinen ikkunanpesuaine, koska optimaalisimmat ikkunanpesutuotteet (Sinin mikrokuitupesin ja kuivain) on jo aiemmin tiedossa.

Katjn said...

Siis mitä, luulin että olen varmasti ainoa, joka katsoo kuningaskuluttajaa mutta sehän on ihan huippusuosittu. No, tuleehan se parhaaseen katseluaikaan. Aion itse ostaa sokeritonta luomumämmiä vaikka testaajat teilasivat sen. Testaajien uskottavuus oli erittäin kyseenalainen.

Katjn said...
This comment has been removed by the author.
homis said...

lähtiköhän se katjn äsken ostamaan sitä luomumämmiä...

Katjn said...

joo lähdin muttei ollu luomumämmiä. ei ollut kuin saarioisten mämmiä. miks mä keskustelen mun miehen kanssa elämyskamelin komenttiosiossa?

Elämyskameli said...

On parempi keskustella Elämyskamelin kommenttiosiossa kuin esim. vessassa, anopin tai lakimiehen välityksellä tai ei ollenkaan.

Onneksi me lähdetään pääsiäiseksi pois, ettei Handymanille (toivottavasti) tuu taas himoa ostaa mämmiä. Joka vuosi se ostaa mämmiä ja joka vuosi se pettyy, kun se ei olekaan hyvää. Ja joka vuosi se surullinen räävitty tuokkonen tuijottaa mua jääkaapissa.

Katjn said...

Jos Pyry vinkuu mämmiä niin passita se tänne meille maistamaan (ja tuu itekin mukaan todistamaan tapahtumaa). Mämmiä on. Säästyt tuijottamasta räävittyä tuokkosta.

Rami Lindström said...

Täältähän selviää vaikka mitä jänniä liikkeitä, mistä on muuten autuaan tietämätön! Pitääki taas aktiivisemmin seurata, nyt kun oon virallisesti työtön ja ei oo mitää muuta ku aikaa!

Anonymous said...

Toi raavitty tuokkonen on kuvaavuudessaan sen tasoinen ilmaus, etta ite Agricolakin ois ylpee!