Wednesday, April 29, 2009

Asuntokauppatilanneraportti

Tänään piti myydä asunto. Mä olin jo etukäteen perunut tältä iltapäivältä potilaita (huom. siis varautunut etukäteen!), koska eihän noita pankkiasioita saa ikinä hoidettua virka-ajan ulkopuolella. Mä menin sovittuun pankkiin ja olin siellä jopa parikymmentä minuuttia etuajassa. Pankissa odotellessani Handyman soitti että missä mä oon ja kun sille selvisi, että perillä jo, niin se suuttui. Turns out autopaikan osakekirjan olisi pitänyt olla paikan päällä ja se olikin kotona. Tästä asiasta mulle suuttuminen oli ehkä vähän epäreilua, kun mulle ei ollut koko asiasta edes mainittu - pitäiskö mun tosiaan ymmärtää etsiä jotain osakekirjoja, joiden säilytyspaikkaa en tiedä ja joiden tarvetta ei mulle ole mitenkään kerrottu?

Kellon lähestyessä kolmea aloin ihmetellä, kun ketään ei ole paikalla. Soitin Handymanille, että oonhan mä oikeassa pankissa. Olin toki, mutta Handyman oli Vuosaaressa hakemassa sitä pirskatin osakekirjaa. Välittäjä tuli juuri, ostajan edustaja oli myöhässä. Siinä Handymania odotellessa välittäjä ehdotti, että tarkastetaan asunnon osakekirja. Elämäänsä kyllästynyt pankkitoimihenkilö sanoi että selvä, tarkastetaan vain, kaivakaa kuvetta. Seuraavaksi selvisi, että osakekirja ei suinkaan ole paikalla vaan meidän pankin holvissa, mistä se olisi pitänyt tilata. Välittäjä oli vähällä saada slaagin tässä vaiheessa ja selitti moneen kertaan, että hän on ainakin osuutensa tehnyt käskiessään Handymania tilaamaan sen osakekirjan. Handy saatiin puhelimen päälle ja sitten selvisi, että tuo oli unohtanut koko jutun. Tässä vaiheessa kävi mulle aika selväksi, että reisille meni koko kaupantekotilaisuus. Handyman vielä yritti saada yhteyttä meidän pankkiin että oisko sieltä ehditty millään tuomaan se osakekirja naapuripankkiin niinku NYT mutta eihän se onnistunut, kun se sijaitsee jossain bunkkerissa kaukana Hakaniemestä. Eipä siinä sitten muuta kuin kalenteria selaamaan ja uutta aikaa varaamaan. Ainoa sopiva aika oli sitten viikon päästä vielä aiemmin kuin tänään. Sehän tarkoittaa toki sitä, että mä joudun siirtämään vielä enemmän potilaita ajalta toiselle, mikä ei oo kuulkaa helppoa. Kaikki Handymanin tyhjän pään tähden.

Iloisempiin asioihin: taas syntyi tyttö lähipiiriin! Missing Link sai vaimoineen vauvan viime viikolla. Handyman menee tänään varpajaisiin ja todennäköisesti tyhjentää jo ennestään tyhjää päätään vielä lisää. Seuraavaan kauppatilaisuuteen se todennäköisesti unohtaa jo itsekin tulla.

3 comments:

Polaah said...

Ou nou!! :( Osakkeenomistamisessa on paljon tiedettävää. Kuten että missä se osake konkreettisesti sijaitsee!

Onnea uudesta tytöstä, varpajaisissa varmaan häviää osake-harmituksetkin..

Mä en muuten oo ihan ymmärtänyt sitä, että jos vaimo kituuttaa synnytyksen jäljiltä sairaalassa, miksi mies ja kaverit saa siitä tekosyyn vetää lärvit? En tue varpajais-teemaa ollenkaan.

Elämyskameli said...

Sen suuremmin varpajaisten oikeutukseen kantaa ottamatta haluaisin tässä vaiheessa todeta, että koska tyttö syntyi jo viime viikon perjantaina eli 5 päivää sitten, on vaimo toki päässyt jo kitumaan kotiin sieltä. Nykyään ymmärtääkseni varsin usein varpajaiset järjestetäänkin vaimon jo lokotellessa mukavasti omassa sängyssä, koska lisääntyvästi myös isät yöpyvät sairaaloissa eivätkä siis voi lähteä lapsivuoteelta yön selkään. Epäilen kyllä, että nämä nimenomaiset varpajaiset ovat varsin rauhalliset, koska Handyman on tilannut kotiinkuljetuksen jo klo 21-22.

Anonymous said...

Joo, varpajaiset on perseestä. Ennen kaikkea peräänkuulutan tuoreen äidin oikeutta dokata. Puhumattakaan sen kavereista, jotka joutuu kärsimään kans tylsistä baby showereista eikä saa dokaa.