Sunday, May 31, 2009

Ultraviolettia

Eiliset sukuylppärit menivät ohitse. Onneksi. Mä en siis tuntenut sieltä ketään Handymanin, Lankomiehen ja Anopin lisäksi, mutta moni siellä koki tuntevansa mut. Ainakin näin sanoivat, koska olivat tosiaan mut jo jopa kahdesti nähneet eikä edellisestäkään kerrasta ole kuin kuusi vuotta. Lankomies vitsaili etukäteen, että mun pitää varautua siihen, että häistä tullaan mainitsemaan ja juttelemaan ja päivittelemään. Mä olin ihan varma, ettei kukaan mainitse niitä sanallakaan mutta nehän oli melkein ykkösuutinen. Nolotti pirusti, nehän oli sen jonkun ylppärit! En mä mennyt sinne sen thunderii varastaan. Mutta ilmeisesti menin sinne hankkimaan vaivoja ja melanooman, koska nyt on päänahka ja niska ihan todella kipeät ja punoittavat. Tappava kevätaurinko.

Vaalit askarruttavat. Mä oon nyt ymmärtänyt sen, että kyseessä on oikeesti tärkeät vaalit joiden pitäisi kiinnostaa ja sen takia mä oon alkanut sitten kiinnostua niistä. Oon katsellut monien eri puolueiden ehdokaslistoja ja muutenkin tutustunut europarlamenttiasioihin. Erityisesti mua riemastuttaa se, että Keskustan MEPit kuuluu europarlamentissa liberaaliryhmään, jotka esim. vastustaa maataloustukiaisia. Suurin osa ehdokkaista vaikuttaa aika nobodyiltä, mutta onneksi valitaan vain 13 edustajaa ja juuri sen verran ammattipoliitikkoja taitaa ehdokkaina ollakin. Mun puoluekanta on kyllä nyt kovaa vauhtia vihertymässä, turkoosissa mennään jo. Vielä näissä vaaleissa taitaa kyllä vähän sinertää, mutta tätä vauhtia mä äänestän Anni Sinnemäkeä tai Osmo Soininvaaraa jo kahden vuoden päästä. Tai no ehkä nyt jo hupsutellaan.

4 comments:

Anonymous said...

Musta jotenkin tuntuu että näissä vaaleissa on vielä tyhmempiä mainoksia kuin aiemmissa vaaleissa viime aikoina. Esim. "Onneksi Heikki Autto", voi elämä miten surkia slogan! Ja se yks heppu josta on jotain tanssikuvia. Ja tietysti Ukko Metsola, joka ilmeisesti on ihan oikea ihminen, vaikka mä luulin sitä ensin Bob Helsingin keksinnöks.

Ei harmita, että äänestäminen jäi väliin!

Elämyskameli said...

Mä luulin että Ukko Metsola on Pate Mustajärven alter ego! Mua myös suunnattomasti ihmetytti, että se oli muka oikea ihminen. Rasittavan oloinen radiosta kuultuna - Korporaation haastattelussa sanoi ainakin kolme kertaa olevansa euronörtti. Ai kun hupsua!

Anonymous said...

No jotenki ittensä pitää brändätä!

Mä luulin että se on joku hassunhauska fiktiivinen ehdokas, koska onhan toi nimi kokoomuslaisella about sama kuin ois Aalto Maljakko tai Finlandia Hymni.

Rami Lindström said...

Äänestä päätellen! kuuluu näihin huimiin sloganeihin.

Mullaki on värikartta sekasin, ainaki vaalikoneen perusteella. Yleensä jos kaikki muut mielipiteet sattuu ehdokkaan kanssa olemaan suurin piirtein samoilla linjoilla, ni sitten viimeisenä ehdokas ehdottaa jotain fiksua, kuten vaihdetaan kansalliset armeijat gay pride paraatiin.

Saa siis nähdä millä jalalla huomenna herää.