Saturday, May 1, 2010

Päärynä

Mulla on käynyt parin viime viikon aikana poikkeuksellisen monta raskausongelmaista pariskuntaa vastaanotolla. Normaalisti niitä on ehkä kaksi vuodessa, nyt kolme kahdessa viikossa. Tää on johtanut siihen, että mun on pitänyt kirjoittaa ja ajatella hedelmällisyydestä paljon. Tää on vaivana mun mielestä tosi ikävä, koska se aiheuttaa kovasti murhetta, surua ja ahdistusta kärsijöilleen ja vaikuttaa myös näiden itsetuntoon erittäin raskaasti. Jotenkin tähän ahdistuksen aiheeseen mun on helppo samaistua, vaikka mun lapsettomuus on (Handymanin) oma valinta. Mulla on kuitenkin ongelma ton sanan kanssa. Mä en osaa suhtautua hedelmättömyyteen tarpeellisella vakavuudella, koska sen sanan kuullessani mä ajattelen aina päärynöitä. Alkuun se oli alitajuntaista ja nyt kun mä sen tajusin tässä muutama päivä sitten, näen mielessäni aina ison päärynän, kun hedelmä/llisyydestä tai -ttömyydestä on puhe. Se on muutenkin pöljä sana, koska ei se lapsi oo oikeasti mikään rakkauden hedelmä vaan ihan ihminen vaan.

Me vietettiin vappuaatto Katjnin ja Homiksen muutossa. Koska mä en oo hyvä kantamisessa, keskityin huimailun ohella tyhjentämään tavaroita kaappeihin. Valitettavasti siis Katjn ja Homis eivät todennäköisesti vielä kuukaudenkaan päästä löydä mistään sauvasekoitinta tai leivinpaperia, koska mä oon piilottanut ne. Handymanin mä annoin armeliaasti kantoavuksi, koska kantaminen kuuluu sen ydinosaamiseen. Lisäksi se osaa ähkiä uskottavasti ja on siis haluttu hahmo missä tahansa muutossa.

Elämyskameli suosittelee
muiden ihmisten keittiöiden järjestely

3 comments:

Polaah said...

Mielenkiintoinen assosiaatio..

Päärynä. Omena. Hedelmä. Llisyys.

Handyn ähinä on varmasti herkullista kuunneltavaa!!

homis said...

ne ähinät on mun unissa...

Elämyskameli said...

Ähinät lentää sun uniin / ja tekee sinusta kauniin