Monday, January 24, 2011

Pään raapimista

Mä oon ollut nyt töissä radiologina tismalleen puoli vuotta ja yhden päivän. Mulla on mahtava työpaikka, jossa teen töitäni tyytyväisyydestä hyristen. Siellä ei mun kuitenkaan kannata hyristä kuin vuoden verran, jotta erikoistuminen ei viivästy. Siksi (ja siksi että mä oon etukäteishysteerikko), mä oon jo alkanut suunnitella seuraavaa työpaikkaa. Lähetin pari viikkoa sitten työhakemuksen Suomen toiseksi suurimman kaupungin suurimpaan sairaalaan. Tänään työkaveri sanoi, ettei mun kannattaisi mennä sinne, koska siellä on varsin kummallinen ja tölvivä työmeininki. Hän suositteli minulle seuraavaksi työpaikaksi monen lukijan lempipaikkaa, Lahen Päksiä. Aloin jo tästä innostua, mutta sitten sain sellaisen vastauksen työhakemukseeni, että minut haluttaisiinkin Jorviin. Nyt olen kahden vaiheilla - Lahessa saisi selvästi monipuolisempaa työkokemusta ja parempaa opetusta, mutta Lahteen mennessä minun pitäisi lähteä kotoa aamuisin klo 06:00 ehtiäkseni kahdeksaksi (tai jopa 05:01, jos pitäisi ehtiä puoli kahdeksaksi, kuten nyt), Jorviin riittäisi lähtö 6:42. Se on kyllä vain puoli vuotta. Mitä eteen?

Elämyskameli suosittelee
tulevaisuuden pohtiminen

15 comments:

Anonymous said...

lahen phäks, tottahan toki. siellä oli minusta osaavat ja kivat radiologit, ainakin neurosellaiset. ja bonuksena saat koiviston liikenteen iki-ihanat kuskit, eestiläinen lidlin eucalyptuskarkin tarjoaja etunenässä. mulla on sulle vähän käytetty lahen 30 pvän sisäinen magneettinäyttökorttikin, sen sain jallitettua itselleni väittämällä asuvani keskussairaalantie 7:ssä, oikeastihan tämä etuoikeus kuuluu vain aboriginaaleille. ilmeisesti. lahessa kuitenkaan ei olla liian nuukia asioista. vyölaukku lanteille ja liipolan bussiin!

Elämyskameli said...

Meneekö se bussi jostain siitä sairaalan läheltä? Katsoin matka.fistä, ilmeisesti siellä pitää jossain vaihtaa? Tuntuu aika ilkeeltä herätä puoli kuudelta töihin.

Anonymous said...

pikavuoro ei mee päksin läheltä. meet koiviston liikenteellä kauppatorille. bussi on yleensä siellä viim klo 7:20. Siellä vaihdat kaupuntin sisäiseen linjaan nro 4A, 4B tai 4C tai 3. huom. suunta tiilikankaalle/ hollolaan päin. perillä PHKS:ssa n. klo 7:40. kerkeet vaihtaa vaatteet ja nauttia kahavit ennen kahdeksaa. fleximin leimaat tietty jo mahdollisimman lähellä ulko-ovea, joten kaikki tämä on työaikaa :) toinen mahis on mennä junalla ja sitte työantajan taksikuljetuksella sairaalalle asemalta, mutta tää maksaa enemmän kuin bussimatkat, jos onnistut diilaamaan "jostain" 30 pvän näyttökortin :) tällöin kustannus on muistaakseni alle kaks egee päivä. perheeni ainoa miespuolinen jäsen kannattaa auton ostamista. ja muuten, siellä käy paljon kollegoita hgistä päivittäin, voit siis hyvinkin löytää kimppakyydin!

Wanha Cansa said...

Kimppakyyti on pimppakyyti

Lettipitko said...

I vote kimppakyyti! Mä käyn kans Lahessa duunissa, mutta koska en oo PäKS:ssä vaan kaupunginsairaalassa, on juna mulle nro uno valinta: kävelymatkaa muutama sata metriä siellä päässä!

Lahti rulez ok, Jortsa on kuuluisa nihkeydestään.

Anonymous said...

wanha kansa tietää!

Polaah said...

Kyl toi töihinlähtöaika tulee ihan epäinhimilliseks Lahen Päksii, älä mee sinne.

Vilunki said...

Mene minne menet, mutta älä mene Meimaaahan. Tätä noudattaessasi et voi tehdä kovinkaan suurta virhettä.

Elämyskameli said...

Kiitos kaikille kommentaattoreille! Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, mutta olin väliaikaisesti unohtanut blogini, koska keskittymiseni oli suunnattu muualle. Nyt olen jälleen täällä!

Hyviä pointteja kaikilla. Lahes ois siis kaikkea ihanaa ja Jorvi ja Meilandia on nihkeitä, mut koska mä oon nihkeilijä, taidan sittenkin valita Jorvin (ja myöhemmin Meilahen, eräänlainen lahti sekin!). Perustelut valintaani eivät (pääasiassa) liity matkantekoon vaan siihen huomioon, että jos mä meen Jorviin, niin mun työnantaja pysyy samana ja lomaedut säilyy. Ois kaameeta mennä keväällä 2012 M-lahteen ja joutua painamaan duunia lomatta kesään 2013 saakka. Mä tykkään siitä, että saan palkkaa käymättä töissä. Toinen, vähemmän tärkeä syy on se, että mut on nimetty erääseen työnantajan komiteaan, josta ois nolo jäädä pois yhden kokouksen jälkeen, koska vaihtaakin työpaikkaa. Mut silti uskon, et Lahti rulezz.

Anonymous said...

oohh nyt tää alko kiehtomaan mua vielä enemmän!! nimitys! komiteaan!! kohta sä voit jo hallinnoida ja jopa tarkastaa, reviisorin ominaisuudessa, jotain tärkeitä juttuja. sitte kehitä vaan vielä yskää kuivemmaksi niin viranhoito sujuu täydellisesti.

HeliX said...

Lahesta löytyy Marimekon heijastimia kadulta ja torin laidalla on erinomainen ja edullinen italialainen ravintola.

Anonymous said...

joo totta, samaa mieltä helixin kanssa - mäkin oon ollu siellä italialaisessa. ja nyt muistu mieleen että mä olin lahessa viikon töissä joskus 2008 vuonna, siellä messuhallilla. lahti oli todellakin ihan mesta paikka

Anonymous said...

mutta vielä - oikeestaan menin lahteen sirkuksen mukana ja lähin pois myös samaa matkaa, että en tiiä millanen se on ilman sirkusta. ja ainoa sairaala missä siellä oleilin, oli mallikenttäsairaalaan triache osasto (jos toi ranskalainen sana ny noin kirjotetaan?)

Anonymous said...

se ravintola on mamma maria ja on todellakin hyvä. ja edukas. ja yleensä täynnä :) ja sieltä saa tosi hyvää jätskiäkin.

HeliX said...

me tultiin jo pääruuasta niin täyteen, ettei saanut enää jädeä ahdettua perään. Oltiin muuten liikkeellä ennen viittä iltapäivällä ja puoli tuntia saapumisemme jälkeen ei enää olisi saanut pöytää.