Sunday, January 30, 2011

Kakkureita

Handyman järjesti pienimuotoisen kutsuvierastilaisuuden, jossa tehtiin cake popseja eli kakkureita (kakkuri=kakkutikkari). Oli mielettömän hauskaa, mutta mun oli pakko todeta, että pieni näpertely ei todellakaan oo mun juttu. Mun kakkurit oli aika rumia, muut teki upeita. Kiitti osallistujille, pian uudelleen!


Joku lumenpudottaja kurnuttaa kattoon reikää. Ihan hyvä, on noloa asua talossa, jonka edessä jalkakäytävällä on jalankulkua estäviä aitauksia. Niitä aitoja on nyt hirveesti joka paikassa johtuen ilmeisesti alkukuun ikävästä jäänputoamisonnettomuudesta ja lausunnosta, jonka mukaan nyt selvitetään, riittääkö "varo putoavaa lunta ja jäätä" -kyltti siirtämään vastuun kuolleen niskaan. Nää vastuukysymykset on kyllä suurta vatulointia - kyllä sen vastuun siitä onnettomuudesta kantaa käytännössä kuitenkin sen uhrin perhe, siinä joku taloyhtiön anteeksipyyntö ja mahdollinen tukku tuohta ei paljon lohduta kun taatto on haudassa. Tässä asiassa oon kuitenkin Handymanin ja Långstrumpin kanssa samoilla linjoilla: "varo putoavaa jäätä" -kyltti on aika sama juttu kuin sanoa kaverille "mä vedän sua turpiin" ja kieltää valittamasta, kun on nenä poskella. "Mähän varoitin".

Elämyskameli suosittelee
muiden tekemät hienot kakkurit

4 comments:

Polaah said...

Ooo, noi on hienoi. Olin henkinen osallistuja, mietin noita kakkureita eilen illalla kovasti.

Ja joo toi on ihan faktaa, että ei se paljon auta jos varoittaa etukäteen: oli se sitten nenä poskelle tai jääpuikko päästä läpi, lämmitä ei varoitus siinä vaiheessa.

Anonymous said...

Joo aivan, tää lumivaroitusasia on kyrsiny mua taas viime aikoina! Erityisesti, kun ei oo mitään käsitystä miten sitä lunta voisi varoa. Kävelemällä autojen seassa? Kypärä päässä? En kai mä voi ylöskään koko ajan tiirailla. Sit vielä ne varoitukset useimmiten on silleen leimin puolinaisesti ripoteltu, vähän sillä menttaliteetilla että voi tästä silleen kävellä mut huom jos jotain tapahtuu niin huomasit varmaan että tässä seinää vasten nojallaan oli keltapunainen keppi, se kertoo sulle että itseäs voit syyttää. Mistä mä tiedän, onko se keppi siinä varoittamassa vai onko se vaan siivottu sivuun tarpeettomana? Ja mitä sellainen nojaava varoituskeppi edes tarkoittaa? Katkaiskaa koko katu jos on vaarallista, jos ei, niin ihan turha niitä keppejä on sinne sit sirotella.

Anonymous said...

"Kun katu tai sen osa pitää sulkea kadulla tehtävän työn tai työkoneen sijoittamisen takia, on
asiasta otettava yhteys ko. kaupungin lupaviranomaiseen viikkoa ennen työn aloittamista.

Lupahakemukseen on liitettävä tilapäisen liikennejärjestelyn suunnitelmapiirustus mittakaavassa
1:500, 1:1000 tai 1:2000. Jos työ toteutetaan useassa vaiheessa, on jokaisesta vaiheesta oltava
oma suunnitelmansa."

Pyry said...

Tässä Helsingin ohjeet lumenpudottajille:

http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/b31a7f004a172379a908e93d8d1d4668/lumenpudotus.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=b31a7f004a172379a908e93d8d1d4668