Wednesday, January 12, 2011

Kliseet

Mä oon tunnetusti typerien sananlaskujen vastustaja. Onneksi mä en ole ainoa. Långstrump vastustaa sananlaskuja myös ja hengenheimolaisia on nyt löytynyt yllättävältä taholta. Yleensä mä en oo mistään samaa mieltä City-lehden teennäisten kaupunkilaisjunttien kanssa, mutta uusimman Cityn kolumni on kirjoitettu suoraan mun sydämestä. Mä jopa naurahdin sitä lukiessani! Paras kommentti liittyy pukkiin kaalimaan vartijana. Suosittelen!

Kindle vaikeuttaa mun elämää. Musta on oikeesti tullut miltei lukuaddikti - kotona ollessani TV:n katselu ja jopa neulominen tuntuu melkein pakkopullalta, kun on kirja kesken. Toki itse kirjallakin lienee merkitystä. Nyt on menossa Elizabeth Georgen Inspector Lynley -sarja, joka on kirjoitettu huumaavan koukuttavasti. Lukemisesta ei ole kuitenkaan tullut mulle ongelma, edelleen vietän aikaa mieluummin ystävieni kanssa ja vesijuosten kuin vain lukisin koko ajan.

Mä oon jouluvalovandaali. Meillä on jouluvalo ikkunassa vieläkin ja saa siinä roikkuakin, kunnes aamuisin on valoisampaa. Mä en tiedä, oonko mä vain turhan toiveikas, mutta mun mielestä nyt on jo iltapäivisin valoisampaa kuin jouluna. Ehkä se on toiveunta, mutta ei mua kiinnosta. Mä odotan kevättä niin kovasti. Ah, mahdollisuus kävellä liukastelematta (lonkassa muheva mustelma tämänpäiväisen kaatumisen jäljiltä), hiirenkorvat, kevättakki!

Vielä toinen linkkivinkki: kuka teistä ei muka oo ollut tässä taloyhtiön kokouksessa joskus?

Elämyskameli suosittelee
kaikki tän postauksen aiheet. Positiivipäivä.

14 comments:

Polaah said...

Loistavia linkkivinkkejä, tsekkasin kaikki!! Mä muuten kuulin pienenä ton kaalimaa-vertauksen niin, että on "pukki Vaalimaan vartijana".. Ja ihmettelin hiukan, että miks rajalla on pukkeja? Ehkä siellä onkin, ihmissellaisia. Ahahah.

Toi taloyhtiöjuttu on niin totta! Me oikein ihmeteltiin viimeks, että missähän se yks satavuotias gubbe on, joka aina pukeutuu parhaimpiinsa kokoukseen ja haluaa koko ajan puheenvuoroa, nousee vapisevin kintuin seisomaan ja aloittaa "aaaarrvoisa puheeeeenjohtaja".... Ja todellakin jotain seinän metrimääriä saa kuulla tai taulujen paikkoja..

Mäkin oon jouluvaloterroristi, tosin ne on "talvivaloja" koska mun mielestä niitä voi pitää vielä kun aamulla on pimeetä ja iltapäivälläkin niin aikaisin. Ja sit yks 1,5-vuotias on ihan lovena niihin ja vaatii "TYNTTI" (kynttilät..) päälle heti ekana aamulla. Toki ekolookisena ihmisenä pidän ne pois päältä öisin.

Kevät saa tulla mun puolesta vaikka heti.

Vilunki said...

Meitsin on kyllä pakko olla eri mieltä tuosta ensimmäisestä linkistäsi ja todettava se varsin hyvin City-lehteen sopivaksi.

Olen myös erittäin tyytyväinen talonyhtiööni ja sen asukkaisiin. Mutta asunkin Espoon kultaisen auringon alla.

Elämyskameli said...

Polaah: meilläkään ei tietenkään jouluvalo loimota yöllä, vaan se on ajastettu aloittamaan paistamisensa aamulla ennen kuutta ja lopettamaan kahdeksan jälkeen. Myös illan pimeydessä se valaisee muutaman tunnin.

Vilunki: emme ole asiasta eri mieltä, minunkin mielestäni kolumni sopii ylimielisine tyyleineen erinomaisesti juuri City-lehteen. Cityn normaalityylistä poikkeavaa on se, että kerrankin mä oon toimittajan kanssa samaa mieltä ja vieläpä sitä mieltä, että juttu oli paikoitellen hauska.

Anonymous said...

joo, cityn kolumni oli ihan hyvä mutta kamelin vielä parempi.

sananlaskut on musta ihan ok, mulla ei oo erityistä mielipidettä niistä, mutta yhtä sananlaskua vastaan mulla on paljonkin. aina pienenä kun minä ja keljä seistiin meiän pihalla tien läheisyydessä, niin tiellä usein köpötteli rusinankuiva mummo. aina se mummo pysähty meiän kohdalle ja ja sano hetken huokailtuaan "vilu viljan kasvattaa". WTF? ilmeisesti me näytettiin niin kämäsiltä, että meille piti todeta se sama joka kerta.

mä en oo ollu ikinä taloyhtiön kokouksessa, koska matti nykäsen tavoin en oo erehtyny haalimaan mammonaa, mutta kokemusta noista papoista on liikaakin. duunin tilaisuuksissa niitä tulee vastaan useasti.. muistan eräänkin paroni von bonsdorfin, joka keskeytti luentoja usein, kertoen elostaan punaisessa helsingissä. eli juipilla oli ikää ihan kohtalaisesti. ton rinnalla WWII:sta höpöjävät on ihan poikasia.

Anonymous said...

Kameli <3 Täs on nyt ihan two minds, one thought -tilanne! Mä luin ton kolumnin just eilen ja naureskelin sille, ja viel tos aamulla bussissa mietin et oiskohan se netissä. Erityisesti noille kaaleille repesin!

Polaah, repesin myös tolle ajatukselle pienestä venepakoilainen-Polaah'sta itärajan tuntumassa, miettimässä pukkeja Vaalimaalla :D

Anonymous said...

Niin ja tuli mieleen viel pari inhokkisananlaskua:

Ei haukku haavaa tee (tän todenperäisyyden vois tarkistaa esim joltain koulukiusatulta. Ihan v*** päläri sanonta, joka on keksitty koska aikuiset ei jaksa puuttua lasten keskinäiseen kiusaamiseen)

Ei lämmin luita riko (??? en tajuu, onko joku väittäny? Sinänsä myös samaa kategoriaa edellisen kanssa, että kaikki on vissiin sit ookoo jos ei luita murru)

Riitaan tarvitaan aina kaksi (no ei tarvita, yks hullu riittää)

Anonymous said...

Ja tietysti Kamelin suosikki: ei kukko käskien laula!

Anonymous said...

Ja vielä, toi yhtiökokousjuttu oli ihan ku suoraan Alppikadulta. Siel oli just sellanen ikivanha osakas, joka ei kuullu mitään ja valitti koko ajan ettei kuule (kunnes joku sanoi sille että mee sit eturiviin istumaan).

Putkirempan tilanne oli se, että urakoitsijaakaan ei oltu vielä valittu, vaan tarkoitus oli vasta antaa hallitukselle valtuudet pyytää tarjouksia tms. Siel oli joku heppu, joka kertoi että on todettu että remppa tarvitaan ja esitteli jotain alustavaa aikataulusuunnitelmaa (tyyliin tänä vuonna pyyydetään tarjoukset, puolentoista vuoden päästä alkais remppa... jotain tätä tarkkuustasoo), ja se elävöitti presistään jollain geneerisellä lavuaarin kuvalla --> BAD MISTAKE! Tää mamma tarttu siihen välittömästi tyyliin "toi lavuaari näyttää kauheen pieneltä, mä haluaisin isomman". Se kommentoi about joka kuvaa noin, eikä meinannut tajuta että ne on vaan geneerisiä vessa-aiheisia kuvia eikä minkään lavuaarin valinta oo nyt ihan ajankohtaista vielä.

Anonymous said...

alla mainittu kaaleille repeäminen, sai mut kiinnostuneeksi. menin lukemaan cityn kolumnin ja mietin, tääl ei mainita kaaleita... johan olinkin urpo. ei voi muuta sanoo kun lippu korkeelle kaaleet! nyt meen tekeen pieniä rikoksia, heippa

Anonymous said...

no niin nyt kameli saa miettiä kuka kommentoi, mutta ei pitäs olla hurjan vaikeasa arvata... tuon areenalle yhden sanan laskun, jonka ylivoimaisuutta ja paikkansapitävyyttä teidän, kansamme kunniakkaan perinteen väheksyjien, on vaikeaa, jollei mahdotonta kumota tai epäillä. ja se on naapurin sapenkin suusta usein kuultu "ei se oo tyhymä, joka pyytää, vaan se, joka antaa"!!!! tättärää, tättärää!!!

Elämyskameli said...

Lienee naapurin sappi kiehunut tällaisia lausuntoja antaessa? Hetken aikaa luulin, että Anonymous2 (kutsukaamme häntä siten, koska alkuperäinen Anonymous on kuitenkin Gee)oli pohojammaalaine, mutta moni kohta kommentissa hämmensi. Paljasta itsesi, ystävä, tai laitan wv:n takaisin päälle!

Anonymous said...

avainsana on nimenomaan sappi, ja sen kiehuminen tai sakkautumninen. sape kolomennatsan eräkenraali oli meikämandoliinon ex-naapuri persbyystä, nebraskaksikin kutsutusta torpasta. innostuin kommentoimaan ku mökissä oli hiljaista ja kerrankin aikaa... annoin myös christy-vinkin. joten ei kannata alkaa munimaan nahkamunia, minähän se vaan!

Elämyskameli said...

Voi ihanaa, se olikin persbyyläinen kommentti! Juuri kuten olin toivonut. Kovasti sappi ja ennen kaikkea "kansamme kunniakkaan perinteiden väheksyjien" viittasi sun suuntaan, mutta kirjoitusvirhe sai mut hetkeksi epäilevälle kannalle. Olin jo nousemaisillani hurjaan kiitolaukkaan sormi wv-nappulalla, mutta tilanne ei ollutkaan niin paha. Kiva että kerkesit lukemaan ja tervetuloa uudelleen! Ja kiitti Christy-vinkistä, miellyttävää musaa.

Anonymous said...

Tättärää-loppukaneetti paljasti kirjoittajan armotta!