Thursday, March 24, 2011

ORL-kriisi

Mä jouduin tänään otorinolaryngologiseen kriisiin, kun Palmian kämmenen kokoisesta silakkapihvistä irtosi ruoto mun nielurisan ja -kaaren väliin. Mä en saanut sitä omin avuin pois, joten hakeuduin päivystykseen, joka on kätevästi samassa talossa kuin mun työpaikka. Alkuun mokoma oli piiloutunut silmän ja peilin saavuttamattomiin eikä tutkimisesta saatu muuta aikaan kuin silakkatahroja kollegan housuille. Sit mä soitin korvaklinikalle kysyäkseni, voisinko tulla sinne. Sieltä lääkäri kehotti soittamaan uudelleen puolen tunnin päästä. Puolen tunnin ahdistuksen aikana mä sain väännettyä sen ruodon kielelläni osittain nielukaaren eteen, minkä jälkeen se olikin päivystyksen kamoilla sieltä irrotettavissa. Mä oon kärsinyt pari kuukautta iskiasvaivasta, mutta ruoto oli paljon pahempi. Mä ostin kiitokseksi kaikille kolmelle traumapäivystyksen lääkärille isot Kinder-munat ja hoitajille suklaata.

Mulla oli eilen synttärit! Jee! Oli hurjan kiva synttäripäivä, koska mä olin niin innoissani. Långstrump tuli normaaliin tapaan illalla Top Chefiä katsomaan ja oli kutsunut hieman flunssaisen Lettiksenkin. Mentiin eka kiinalaiseen syömään juhlan kunniaksi. Mä sain hurjasti onnitteluja ja jopa lahjojakin: Ryhmä Pullman -sarjan 6. kauden, röntgenkuvin toteutetun pin up -kalenterin, creepyn nelisenttisen vaaleanpunaisen rintakehäaiheisen kaulakorun, vappukoristeita, Wiener Nougatia ja vesijumppalippuja.  Synttärit on kyl helmii!

Elämyskameli suosittelee
tunne sen jälkeen, kun ruoto on poistettu kurkusta

1 comment:

Anonymous said...

onneks sait ruodon pois! mulla on kanssa joskus juuttunu ruoto kurkkuun ja se ei oo kyllä kivaa