Saturday, April 16, 2011

Handymanin kuulut pullat

Pullaristiäisissä tapahtui muutakin suurta kuin vain Handymanin pullakohu, nimittäin ristiäiskolttukohu. Juhlakalu on ristittäväksi melko iäkäs, miltei 5 kk, joten kaikki olemassa olevat ristiäismekot ovat ehtineet käydä pieneksi. Lisäksi sankari on poika ja cross-dressaaminen alle puolivuotiaana on vähän omituista. Niinpä pullea Porsu puettiin ruskeaan bleiseriin ja oransseihin kenkiin juhliaan varten. Pappi oli hajusuolan tarpeessa, kun lapsella ei ollutkaan mekkoa ja alkoi vaikertaa, että koskaan ennen ei oo nähty lasta jolla ei oo mekkoa! Se mekko ei sitä paitsi ole vain "ulkonäkökysymys"(!) vaan symboli Kristuksen rakkaudesta, joka kietoutuu lapsen ympärille. Toivottavasti Kristuksen rakkaus voi kietoutua bleiseriinkin, muuten jäi se saamatta.

Mä kävin toissapäivänä työhaastattelussa Jorvissa. Ne oli jo etukäteen luvanneet mulle sen paikan, joten olin etukäteen yllättävän jännittynyt siitä, mitä haastattelussa voi tapahtua - voiko ne esim. ottaa multa sen paikan pois? Haastattelija eli tuleva pomo oli varsin mukava mies, kertoili firmasta ja vei kiertokävelyllekin.  Ihan perämetsässähän Jorvi on, mutta ehkä sinne puoli vuotta jaksaa matkustaa. Nyt vain jännittämään sitä, kuinka työt siellä sujuu sitku siellä syyskuussa pääsee aloittamaan.

Vaalihuuma on saanut mut valtoihinsa. Huomenna pääsee äänestämään. Ennakkoäänestäminenhän ei ole suositeltavaa, joten pakko on mennä varsinaisena vaalipäivänä. Politiikasta keskusteleminen on mun mielestä todella hauskaa ja riemastuttavaa etenkin, jos keskusteluseura on mun kanssa ihan eri mieltä. Parhaita keskustelukumppaneita on ne, jotka inhoaa vihreitä yli kaiken. Kepu on noussut näissä vaaleissa suoranaiseksi yllättäjäksi, koska useampi kuin yksi mun kavereista kokee yllättäen Kepun itselleen läheisimmäksi. Tää on mun mielestä siksi ihmeellistä, että Kepu on jotenkin niin mauton puolue, etten mä osaa nimetä yhtään niiden vaaliteemaa, vaikka olen esim. käynyt Helsingin Keskustan nettisivuilla ja selannut kaikkien ehdokkaiden esittelyt läpi. Se on mun mielestä mainiota. Toisaalta onneksi vaalit on jo huomenna, ettei tarvii katsella pelkkiä hymyileviä naamoja mainoksissa enää kauaa.

Elämyskameli suosittelee
ulkonäkökysymykset

4 comments:

hanna said...

kyllä, oikeestaan voin sanoo, että handyn pullat oli parhaita mitä muistan syöneeni. muita hyviä pullia on cafe esplanadissa ja kanniston leipomon berliinin munkki (eli turuksi: piispan munkki) on kanssa hyvä.

mutta mua yllätti todella toi kepu seikka! mulla on niin mielikuva siitä maaseudun puolueena, ja että maanviljelijät tykkää siitä.. jotain vaaliteemoja oon lukenu, mutta mulla on sama mielikuva kun kamelilla. ja pakko sanoo etten oo kepuun hirveesti perehtyny (toisin ku persuihin, KD.hen ja vihreisiin ja hieman kokoomukseen).

ja vielä: pahoittelen näin yleisesti oikeinkirjotusongelmiani, kun en käytä isoja kirjaimia. syynä on useimmiten toi jeesuksen rakkauteen kietoutuja - on vaikee tehä isoja kirj. kun se istuu sylissä. (kylläkin eräs sukulaismiäs ilkeämielisesti väitti että kyseessä oli eksorsismi ja porsusta manattiin ulos luussiferi. heti manauksen jälkeen se lopetti nisån käden syönnin. tiedä sitten mikä oli kyseessä, mutta onneks saatii juhlat pidettyy! tack!!!!)

hanna said...

ja vielä sitä että mun elon yksi parhaista duuneista sijaitsi just vantaan perämetsässä! eli suosittelen!

Elämyskameli said...

On pakko todeta, että toi ketjun ensimmäinen kommentti on erinomaisen tajunnanvirtainen. Kiitti!

Långstrump said...

No eksorsismihan tehos sitten, harmi et me todelliset paholaisen riivaamat pysyttiin keittiössä. Toisaalta pestiin kirkkoherran kahvikuppi, ehkä sillä esim. jonkun pienen taivaspaikan kuitenki saa.