Saturday, April 2, 2011

Politiikkaähky

Edellisen postauksen jopa vähän tulinenkin kommenttisota säikäytti mut pidättäytymään politiikka-aiheista. Koska kuitenkin politiikka on ainoa aihe, josta on tähän aikaan mitään kirjoitettavaa, jatketaan politiikasta, mutta ulkoisesti. Mua nimittäin kismittää vaalitentit ja muutkin poliittiset keskusteluohjelmat, koska mä en kestä sitä, että puhutaan toisten päälle. Se on mun mielestä erittäin töykeää ja katsojana hermostuttavaa. Vähemmässä määrin poliittisessa keskustelussa häiritsee junnaava rytmi. Onneksi on paljon muutakin tekemistä kuin vaalitenttien töllötys. Voi esimerkiksi mennä vaalimökille Hakaniemen torille! Tai mä en voi kun en uskalla. Entäs jos siellä on vaikka joku ehdokas? Se jännittäisi kovasti.

Se telkkarin painostava säämies, joka kävelee aina kameraa kohti, lupaili termisen kevään alkavan tänä viikonloppuna. Näyttää hyvältä sen suhteen, kun on kovin sumuista. Sumu helpottaa mun oloa ulkona (katupöly ei ota keuhkoon) ja sisällä (ei huomaa, kuinka likaiset ikkunat ovatkaan). On hullua ajatella, että lumen syvyys on vielä 40 cm, kun onneksi sitä ei juuri jalkakäytävillä enää ole. Kuinka voikaan tuntua siltä, kuin kesään olisi vielä puoli vuotta, vaikka Uimastadion aukeaa viiden viikon päästä? Mä pelkään, ettei lumet ehdi sulaa siksi. Ei olisi kivaa mennä uimaan 9. toukokuuta ulos siten, että näkee lumikasan.

Elämyskameli suosittelee
termisen kevään kiihkeä odotus

3 comments:

hanna said...

mä voin suositella hakiksen vaalimökkiä, mutta siellä on kylläkin vaan rasvatonta maitoa kahvin kanssa. muutamaan otteeseen siellä vierailleena oon huomannu ton asian. kerran näin siellä osku pajamäen, joka oli aika komee.

hanna said...

nii vielä, tuu mun kanssa vaalimökille, mä oon ollu vaan poikien kanssa, jotka ei suostunu tulee sinne. ne ootti mua kauempana ja niså syytti et myin sialuni jutta urpilaiselle.

Långstrump said...

Mehän käytiin kerran Itä-Helsingin salapersun kanssa herättämässä pahennusta Kokoomuksen vaalimökillä. Muistelen, että meillä ois ollu jotain asiaa nuorelle miesehdokkaalle, jonka slogan oli "nuori öky? nöyrä kyky!" mut katsottiin kuitenkin parhaimmaksi poistua vähin äänin ja väkivallattomasti. Musta tuntuu että meillä oli jotain aika painavaa asiaa.